علی حدادی گفت: آمایش سرزمین سرمایه بزرگی است که با بازنگری در محتوای این سند می توان برنامه هفتم توسعه را تدوین و عملیاتی کرد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی شوراهای مجلس با اشاره به اهمیت سند آمایش سرزمینی در تدوین برنامه هفتم توسعه کل کشور گفت: در دولت قبل نسبت به آمایش سرزمینی کوتاهی های زیادی رخ داد، از کانال کمیسیون موضوع را پیگیر بودیم اما در نهایت دولت کارکرد مناسبی نداشت.

وی بیان اینکه در اواخر عمر دولت سابق سند آمایش سرزمینی تدوین شد ادامه داد: با این حال بارها تاکید کردم سند آمایش سرزمینی باید بازنگری شود چرا که محتوای ضعیفی دارد. باید به مباحث کلی و مختلف با دقت کرد و مواردی اصلاح شود.

علی حدادی اظهار داشت: یکی از وظایف سنگین سازمان برنامه و بودجه و مجموعه های مرتبط با تدوین برنامه توسعه باید دقت داشته باشند که قبل از تدوین برنامه هفتم توسعه بازنگری لازم را نسبت به آمایش سرزمینی داشته باشد و مولفه ها را در بخش توسعه اصلاح کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به اجرایی نشدن بخش قابل توجهی از برنامه های توسعه ای گذشته مطرح کرد: محقق نشدن برنامه ها و عقب ماندگی از آنها به این دلیل است که نگاه درست، جامع و متقنی نسبت به آمایش سرزمینی وجود ندارد، نیازمندی ها و ظرفیت ها به درستی احصا نشده، از این رو باید با نیازسنجی درست در برنامه هفتم توسعه مسیر درست و جامعی برای توسعه کشور طراحی کرد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با بیان اینکه با آمایش سرزمین می توان ارزیابی درستی از پیشرفت در کشور داشت، گفت: آمایش سرزمین سرمایه بزرگی است که با بازنگری در محتوای این سند می توان برنامه هفتم توسعه را تدوین و عملیاتی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار