شاخص کل بورس با رشد ۱۸ هزار و ۶۳۵ واحد در تراز یک میلیون و ۴۶۷ هزار و ۱۰۰ واحد متوقف شد.

امروز شنبه (۲۲ مرداد) شاخص کل بورس با رشد ۲ هزار و ۶۸۸ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۵۱ هزار و ۱۵۲ واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۱۸ هزار و ۶۳۵ واحد در تراز یک میلیون و ۴۶۷ هزار و ۱۰۰ واحد متوقف شد.

آقای آراد پورکار تحلیلگر بازار سرمایه گفت:امروز بعد از مدت ها شرایط بازار نسبت به روز های دیگر کمی مطلوب تر بود ارزش و حجم معاملات شرایط بهتری داشت و رو به رشد بود .سهامداران نیز امروز رفتار مشتاق تری نسبت به بازار داشتند و این به سبب اخبار و شرایط سیاسیت که در حال مخابره شدن است می تواند باشد .

شاخص کل بیش از ۱۸ واحد رشد کرد
 
 
 ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم هزار و ۹۴۴ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «شستا» و «فملی» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «فولاد» و «شپنا» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با رشد ۶ هزار و ۲۸۲ واحدی روی پله ۳۹۵ هزار و ۸۸۴ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۵ هزار و ۲۴۰ میلیارد سهم به ارزش هزار و ۹۴۴ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۱۱۳ واحد روی پله ۱۹ هزار و ۲۶۴ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد هزار و ۴۳۰ میلیارد سهم به ارزش ۴۸۱ میلیارد تومان رسید

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل فرابورس

نماد‌های فولاد، شستا و فملی به ترتیب با ۳۶۴۷.۶۳، ۱۸۶۲.۱۶ و ۱۲۷۰.۵۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های نوری، شپدیس و پارس به ترتیب با ۳۱۲.۰۹، ۲۷۱.۵ و ۲۶۴.۶۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در شاخص کل بورس

نماد‌های آریا، خدیزل و فغدیر به ترتیب با ۹.۹۷، ۹.۱۹ و ۸.۰۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های شراز، شاوان و دماوند به ترتیب با ۷.۳۸، ۵.۲۲ و ۴.۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز شیمیایی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۲۸ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فلزات اساسی» و «چند رشته‌ای ص» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.


بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های وپارس، آسیا و وساپا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های های غاذر، تکنو و وآذر بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.


بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های ساینا، حسینا و وآوا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت زنگان، شراز و دماوند بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.


برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، فردا و همای و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، کمند و فیروزا در بورس ایران داشتند.


برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات، آوند بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اعتماد، اوصتا و اراد ۴۲ در بورس ایران داشتند.


بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های صرازی ۵۰۵، کمند و دارایکم بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا، وبملت و وبملت ۲ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اراد ۸۷۴، اراد ۸۶۴ و سپیدما ۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های سپیدما ۴، سپیدما ۲ و دی بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار