مذاکره کننده آمریکا در وین اخبار درباره اعطای امتیاز ویژه به تهران برای احیای برجام را رد کرد.

رابرت مالی، مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا و مذاکره کننده این کشور در مذاکرات احیای برجام ادعاها مبنی بر امتیاز ویژه اروپا به تهران را رد کرد. 

به نقل از پی بی اس، مالی درباره اخبار منتشر شده از سوی روزنامه وال استریت ژورنال درباره امتیاز ویژه اروپا و آمریکا به ایران درباره بسته شدن پرونده تحقیقات درباره فعالیت های پیشین هسته ای تهران، آن را تکذیب کرد و گفت: سیاست ما این است که فشاری بر روی آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بستن پرونده مسائل پیشین تهران اعمال نخواهیم کرد. 

وی تاکید کرد: پرونده فعالیت های هسته ای پیشین ایران زمانی بسته خواهد شد که تهران پاسخ های معتبری که آژانس بین المللی انرژی اتمی درخواست کرده است را به آنها بدهد. این امر زمانی رخ خواهد داد که آژانس از پاسخ های ایران راضی شده و ما هم از این موضوع ابراز رضایت خواهیم کرد. با این حال، تا پیش از آن زمان ما از این مسئله رضایت نخواهیم داشت. 

این مقام آمریکایی درباره رفع تحریم های ایران افزود: ما در مذاکرات وین بر روی رفع تحریم های تهران توافقی نکرده ایم. در حقیقت تا درباره هم چیز توافق نکنیم، درباره هیچ چیز توافق نشده است. ما هم اینک با یک متن که هماهنگ کننده اتحادیه اروپا مطرح کرده است مواجه ایم و تمامی طرف ها درک مشخصی از آن دارند. 

رابرت مالی در پاسخ به سوالی پیرامون ادعای پولیتیکو درباره بندی در توافق که باعث کاهش فشار بر سپاه پاسداران و توانایی طرف های ثالث برای داد و ستد با این نهاد می شود گفت: ما درباره کاهش معیارهای تحریمی خود در معاملات تجاری میان ایران و اتحادیه اروپا مذاکره ای نکرده و در آینده نیز نخواهیم کرد. طرف های ثالث در صورتی که خواهان مراودات تجاری با تهران هستند باید به تحریم های ما احترام بگذارند. 

پیش تر میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین، در مصاحبه با ایزوستیا درباره آخرین تحولات مذاکرات وین گمانه زنی کرد که فرض بر این است که طرفین به نسخه اولیه با تغییراتی جزئی طرح بازگردند.

اولیانوف در مصاحبه خود گفت: طرفین به پایان خط رسیده‌اند یا شکست یا توافق. احتمالا در آینده هیچ مذاکرات طولانی مدت وجود نخواهد داشت. همه چیز به این بستگی دارد که آیا همه کشور‌های شرکت کننده در مذاکرات، از جمله ایران در وهله اول، با طرح پیشنهادی که هفته گذشته منتشر شد موافق باشند یا خیر.

او در ادامه با بیان اینکه گزینه دیگری نیز وجود دارد اعلام کرد که ممکن است ایرانی‌ها اصلاحاتی را در متن به غربی‌ها پیشنهاد دهند. وضعیت قابل درک نیست. شاید هفته‌های آینده ایده بهتری از اینکه در کجا هستیم دست یابیم، اما اکنون هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. ایران تنها در مورد چند کلمه از متن، سؤالاتی را مطرح کرده و در مورد بقیه متن می‌توان گفت توافق صورت گرفته است.

پیش از این محمد مرندی، مشاور هیئت مذاکره کننده ایرانی به شبکه تلویزیونی العربی گفته بود: «ایران با بررسی پیشنهاد‌های اصلاح شده درباره توافق هسته‌ای به مشارکت سازنده ادامه می‌دهد.»

دور تازه مذاکرات رفع تحریم‌ها پس از نزدیک به ۵ ماه وقفه از پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه در پایتخت اتریش آغاز شد و سرانجام بعد از چند روز مذاکره فشرده میان هیئت‌های مذاکره‌کننده حاضر در وین، مواضع کشورمان با طرف‌های مقابل به اشتراک گذاشته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیرمهدی
۲۱:۵۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
بگذار اینقدر باز بماند تا جانتان درآید.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۱:۱۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
خب بیندش این کاری داره اخه
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۱:۰۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
آقای رابرت مالی لطفا پرونده اتمی ایران را بگذارباز بماند و فراموشش کن. این طوری ما هر کار دلمان بخواهد میکنیم و از کسی هم اجازه نخواهیم گرفت. این لطفیست که 2نالد ترامپ نصیب ما کرده است و ما قدرش را میدانیم. اگر ناراحت هستید بروید با 2نالد ترامپ صحبت کنید. چرا زورمان را بدهیم به التماس؟
-
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
آمریکا را به درک اسفل السافلین بسپارید و مذاکره را کنار بگذارید.
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۹:۳۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
پرونده های جنایات متعدد و بی شمار آمریکای خبیث در سراسر جهان نیز همیشه باز است. آمریکا کشوری است که چند قرن پیش توسط دزدان و آدمکشان اروپا که ازبرای رهایی از مجازات از کشورهایشان در اروپا فرار کردند و به آمریکا رفتند ساخته شد و نسل فعلی آمریکا و مسئولان آن فرزندان همان آدمکشان و دزدان و جنایتکاران هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
خدا لعنت کند باعث و بانی فقر و بدبختی مردم را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
پس بازم بمون پشت دربهای بسته بازگشتتون به برجام و ناخن هایت را بجو و مدام به خودت و رسانه ها تلقین کن که آمریکا که تو برجام هست و الان تصمیم با ایرانه که بخواد به برجام برگرده یا نه. بلکه شاید باورتون شد ...
Germany
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
مردیکه زباله تو جوجه هستی پس خفه شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
هر وقت پرونده ما باز بشه باید پرونده هیروشیما و ناکازاکی و ویتنامم واز بشه
Iran (Islamic Republic of)
دنیایان
۱۷:۰۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
هیهات منا الذله،ما ملت امام حسینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
عزیزان هموطن من ایرانی و ایرانی زاده که خاک این کشور خاک ابا و اجدادی همه ماست این را دوستانه و بدون غرض به همه عزیزان هموطن میگویم :
ببینید در پهپادی واکسن سازی و موشکی چقدر امنیت برای مردم کشورمان آمد همه اینها به کنار هسته ای و مزایایش برای کشورمان چه در پزشکی و چه در درمان سرطان و چه در تولید برق و چه در کشاورزی و چه در پرتو و چه در بی نیازی در آینده کشورمان چندین برابر است حالا ببینید آیا برای غرب فایده دارد که دهها سال ایران و ایرانیان را برای هیچ و پوچ و یا اندک امتیازی بدواند و معطل کند .
پس پیشرفت خود را فدای نیازهای کوتاه مدت نکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
من حتی یک متر زمین هم ندارم تو این مملکت پس برام هیچ اهمیتی نداره ایران باشه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
تا قیام قیامت پرونده هسته ای ایران توسط اینها باز است ولی نمیدانم چرا عده ای به این جنایتکاران با ساده لوحی اعتماد کردند و کلاه برجام سر ایران گذاشته شد و فکر کردند همه چیز تمام شد البته عده ای خائن یا ساده لوح هنوز هم چشم امید به اینها دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
یانکی ها فقط زبان زور را می فهمند. منافعی را که ثمره خون شهدا است پشت میز مذاکره تقدیم نمی کنیم. اگر لازم باشد برای حفظ منافع ملی از گزینه نظامی هم استفاده می کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۵:۰۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
اگه مذاکرات به زمستون میرسید و اونموقع میرفتیم سر مذاکره خیلی بهتر بود چون اونموقع به خاطر نفت و گازم که شده کلی امتیاز میشد گرفت خصوصا اروپائیها زورشونا میزدند که آمریکا توافق کنه با بهترین شرایطی که برای ما میتونست بوجود بیاد!
الانم اینها فکر زمستونن که اومدن پای مذاکره واگرنه اگه جنگ روسیه و اکراین و قطعی گاز و... نبود نمی اومدن یا می اومدنم فقط امتیاز میخواستن بدون دادن هیچ امتیازی .
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان بختیاری
۱۴:۵۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
باشه راهی که میروید به ترکستان است ایران عزیز ما اگر بخواهد صدها کشور و صدها آدم احمق مثل شماها جلودارش نخواهد بود مردم های پست و دروغگو و پیمان شکن و یزیدیان زمان
#یزیدیان
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۲۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
مثلا که چی خیلی ایران ترسید باز باشه بسته باشه از کسی مثل شما مزدوران اجازه نمیخواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
انقدر رها کنید این برجام را که خودشان بیایند ایران و به غلط کردن بیفتند چرا هیات ایرانی پشت سر هم به اروپا جهت مذاکره ای که استفاده ازانرژی هسته ای صلح آمیز حق همه کشورهای دارای دانش وبکارگیری آن در صنایع و کشاورزی و بهداشت درمان بابتش اینقدر حساب پس بدهد و هر ننه قمری بیاد و نظر پراکنی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
ما دیگه به سیاست آمریکا عادت کردیم .گوشمان هم از این هم دروغ آنها پر است .
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۲:۱۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
بگذار پرونده همچنان باز بماند. هیچ ضرری برای ما ندارد بلکه پر از سود است. برو فکری بحال امریکا و اسراییل کن. از فکر ایران بیا بیرون تا خونت کثیف نشود.
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۲:۱۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
کاش پرونده حمله اتمی امریکا به ژاپنم هنوز باز باشه پس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
بیخود وقت تلاف نکنید. اگر توافق تمام بر برجام صورت گیرد. باز آمریکا با وقاحت و پرویی ایراد می‌گیرد و هیچوقت از بهانه و ایراد دست بر نمیدارد. پس بهتره برجام آتیش زد و ایران برنامه صلح امیز توسعه هسته ایی خودش ادامه بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
پرونده هیروشیما و ناکازاکی چطور ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
مگه مهم هست شما ها اصلا عددی نیستید که بخواهید ما رو تهدید کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
این سیاست آمریکاو غرب است که بعد زمان زیادی سر کار گذاشتن طرف مقابل به یکباره زیر میز میزند و به شروع بازی کثیف خود بر می گردد حتی اگر توافقی هم صورت گرفته باشد
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۹:۳۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
ببندید ببینیم چه غلطی میتوانید بکنید. که هیچ غلطی نمیتوانید بکنید. همه اش تبلیغ است و تبلیغات.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
لعنت بر آمریکای جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
ببندش پسرم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
کسیکه خودش هزاران بمب اتمی داره و دو بارم زده حق نداره تو این چیزا اظهار نظر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
بخاطر ایران عزیز و آینده این کشور اگر از آن پی تی هم خارج شوییم ما برد کرده ایم و با این دغل بازیها و فریبکاری و دروغگویی های غربیان به سرانجام و پایان خوش مذاکرات امیدی نیست اینها فقط باج میخواهند و امتیاز و خسارتی هم نمیدهند .ذات اینها جلوگیری از رشد و پیشرفت ایران است.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۰۸:۲۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
ابتدا دریافت تضمینی حداقل پانصد ملیارد دلاری از سوی ایران و دریافت غرامت صدها ملیاردی تحریمها و همچنین رفع همه تحریمها و راستی آزمایی و گرنه هیچ عاقلی و هیچ فهمیده آیی برای هیچ و پوچ اینقدر باج نمی‌دهد و تیمهای ایرانی هشیار و باهوش و زیرک و هوشمندانه کار کنند.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۸:۱۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
ایران هم غنی سازی نود درصد را آغاز کند پرونده ای که خاتمه یافت و دهها سال از آن گذشته را چرا زنده کردید و با ز به دور مذاکرات برگردانید اینقدر بازرسی و تعلیق و صحبت کردن هیچ بود؟؟!!
Germany
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
بفرمایند: هر لحظه که بخواهند بااتهام های واهی و ساختگی هر بلایی که بخواهند
سر ایران خواهند اورد. مگر اینکه با اقتدار میز مذاکره ترک کنید و از ان پی تی خارج شوید!
آخرین اخبار