فرماندار کرمانشاه گفت: کرمانشاه از نظر جمعیتی سومین کلانشهر حاشیه نشین کشور بعد از مشهد و تهران است.

ابراهیم رحیمی زنگنه گفت: هر هفته روز‌های یکشنبه با حضور تمام ادارات برای حل مشکلات شهرک‌های حاشیه نشین کرمانشاه در محلات مسائل آن‌ها بررسی و پیگیری می‌شود.

وی افزود: کرمانشاه به عنوان نهمین کلان شهر کشور از ظرفیت خوبی به عنوان قطب غرب کشور برخودار است که در طول تاریخ هم جایگاه این شهر بسیار گسترده و برجسته بوده است.

وی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های شهر کرمانشاه را دروازه عتبات عالیات بودن دانست و گفت: یکی از ریشه‌های هویت فرهنگی شهر کرمانشاه همین موضوع عبور زائران اربعین حسینی است، وجود تکیه گاه‌ها و حسینی‌ها و کاروانسرا‌ها متعدد در این شهر نشان از این موضوع دارد.

رحیمی زنگنه همچنین استعداد جوانی به عنوان سرمایه اجتماعی، ظرفیت گردشگری و کشاورزی را از دیگر ظرفیت‌های خوب شهرستان کرمانشاه عنوان کرد که در سطح کشور برجسته است.

فرماندار کرمانشاه مسائل و مشکلات شهر کرمانشاه را با وجود این همه پتانسیل و ظرفیت را ناشی از انباشت و عدم رفع آن‌ها در دوره‌های گذشته دانست و افزود: امروز همه مشکلات شهر جمع شده اند و هر روز با یکی از آن‌ها باید دست و پنجه نرم کنیم.

برخی از مشکلات شهرک‌های حاشیه نشین مرادآباد و ملاحسینی حل شده است

رحیمی زنگنه در ادامه با اشاره به بازدید وزیر کشور در سفر هیات دولت به استان در (۲۳ تیرماه) از محلات حاشیه نشین "مراد آباد" و "ملا حسینی" شهر کرمانشاه گفت: ظرف یک ماه گذشته با برپا کردن میز خدمت در این محلات، بسیاری از مشکلات آن‌ها با هم افزایی شهرداری و دستگاه‌های خدمت رسان مانند آسفالت کوچه ها، برق، آب و دیگر موراد حل شده و رفع برخی دیگر از مشکلات نیز در دست اقدام است.

نماینده عالی دولت در شهرستان کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم فرمانداری برای حل مسائل محلات حاشیه نشین را برگزاری جلسات هفتگی در این خصوص عنوان کرد و گفت: هر هفته در روز‌های یکشنبه میز خدمت را به یکی از محلات حاشیه نشینی می‌بریم و به جای اینکه مردم به ادارات بیایند و مشکلات شان را بگویند ما به آنجا می‌رویم و حرف‌ها و درد دل آن‌ها می‌شنویم و با حضور همه دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات آن‌ها اقدام می‌کنیم و این یعنی تحقق شعار دولت مردمی.

رحیمی زنگنه با بیان اینکه ۳۶ شهرک حاشیه نشین با جمعیتی بین ۳۵۰ هزار تا ۴۵۰ هزار نفر در کلانشهر کرمانشاه داریم، گفت: در صددیم با هم افزایی با شهرداری و دیگر نهاد‌ها و ادارات برای حل مشکلات و مسائل شهرک‌های حاشیه نشین گام برداریم.

وی در بحث مسائل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: برخی ادارات با راه اندازی دفاتر تسهیل گری، گروه‌های جهاد، ستاد فرمان اجرایی امام (ره) و بنیاد برکت در این خصوص پای کارند و مطمئنا کاهش مسائل اجتماعی مانند فقر نیازمند هم افزایی همه دستگاه‌ها در یک برنامه واحد و هم سو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.