مدیرکل ارشاد گیلان گفت: برای محل تدفین مرحوم ابتهاج چند مکان از جمله تالار مرکزی رشت یا باغ محتشم پیشنهاد شده است که باید به نتیجه نهایی برسیم.

رضا ثقتی گفت: از ساعات اولیه درگذشت مرحوم هوشنگ ابتهاج وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامی صادر و در تماسی با خانواده اش آمادگی هماهنگی برای انتقال پیکر این هنرمند ایرانی و گیلانی به کشور را اعلام کرد.

او با بیان اینکه نظرات در خصوص دفن پیکر مرحوم ابتهاج متفاوت بود چرا که در وهله اول در نظر داشتند تا در تهران به خاک سپرده شود، افزود: در پیگیری‌های انجام شده، نظر و همراهی استاندار گیلان و پیگیری اداره کل ارشاد استان آمادگی برای به خاک سپردن پیکر این هنرمند گیلانی در رشت اعلام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همچنین گفت: در آخرین هماهنگی‌ها و صحبت مستقیم با دختر مرحوم ابتهاج موافقت رسمی خانواده این هنرمند گیلانی مبنی بر به خاک سپردن پیکرش در رشت اعلام شد.

آقای ثقتی گفت: پیش‌بینی می‌شود آخر هفته آینده پیکر مرحوم ابتهاج در رشت به خاک سپرده شود.

به گفته او، با دستور مستقیم استاندار گیلان ستاد بزرگداشت و خاک‌سپاری مرحوم ابتهاج در اداره کل ارشاد و با نظارت استاندار متشکل از مدیران شهری، دستگاه‌های اجرایی، چهره‌ها و مفاخر ادبی و فرهنگی گیلان راه‌اندازی و دختر مرحوم ابتهاج نیز اعلام آمادگی کرد تا در جلسات به‌صورت مجازی حضور داشته باشد.

مدیرکل ارشاد گیلان گفت: برای محل تدفین هنرمند گیلانی چند مکان از جمله تالار مرکزی رشت یا باغ محتشم پیشنهاد شده که باید طی رایزنی با خانواده مرحوم ابتهاج و استاندار گیلان به نتیجه نهایی برسیم.

آقای ثقتی افزود: مرحوم ابتهاج علاقه‌مند بود تا در کنار ارغوان در تهران دفن شود، اما سال‌های اخیر وقتی مطلع شد که در تملک نبوده اعلام کرد که علاقه‌مند است در رشت تدفین شود و این پیگیری‌ها به این معنی است که خواسته مرحوم ابتهاج نیز همین است.

او تصریح کرد: وقتی جمعی از فرهیختگان در نزد مرحوم ابتهاج رفته تا اعلام کنند که حاضرند برای خرید خانه تلاش کنند، مرحوم ابتهاج به آن‌ها اعلام کرد، اگر اهتمامی دارید برای خانه ابدی من در رشت اهتمام داشته باشید.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.