وثوقی گفت: از ابتدای سال، بیش از ۲۸۵ هزار نفر از مجموعه باغ گل‌ها بازدید کردند که از این تعداد ۴ هزار نفر توریست و گردشگر خارجی بوده‌اند.

حسین وثوقی مدیر باغ گل‌های اصفهان گفت: باغ گل‌ها به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهر اصفهان شناخته می‌شود و سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند، تحت نظارت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اداره می‌شود.

او عنوان کرد: بازسازی کامل آبنمای میانی باغ گل‌ها با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان، ایمن‌سازی برکه به مساحت ۳ هزار و ۲۰۰متر مربع، کاشت گل‌های فصل در آستانه نوروز ۱۴۰۱ با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان، ایجاد روف گاردن بر بام سرویس بهداشتی باغ گلها، ایمن‌سازی تابلو‌های برق و به روزرسانی آن‌ها و حذف درختان خطرآفرین به دستور کمیته رفع خطر سازمان پارک‌ها از جمله اقداماتی است که برای بهبود وضعیت باغ گل‌ها در یک سال اخیر انجام شده است.

وثوقی ادامه داد: همچنین حفر ۱۵۰ چال کود جهت تغذیه بهتر گیاهان و درختان، بهسازی محوطه‌های داخلی باغ شامل دمنوش خانه، باغ ژاپنی، باغ ایتالیایی و گلخانه کاکتوس، اتصال آب برکه به شبکه آبیاری، کاشت گل‌های دائم و فصلی در اردیبهشت ماه، نصب ۵۰۰ تابلوی معرفی برای شناسایی راحت‌تر گیاهان و جایگزینی نیمکت‌های بتنی با ۷۵ نیمکت سنگی زیبا و همخوان با ماهیت باغ از دیگر اقدامات انجام شده در باغ گل‌ها بوده است.

مدیر باغ گل‌های اصفهان با اشاره به تعمیر و بازسازی تمامی المان‌های موجود در باغ گل‌ها استان اصفهان افزود: یک المان چهارطاقی و المان پنجره نیز به باغ اضافه شده و تمامی پروژکتور‌های پرمصرف با پروژکتور‌های ال. ای. دی کم مصرف جایگزین شده‌اند و همچنین کلاس‌های آموزشی گیاهان آپارتمانی و دارویی در باغ گل‌ها استان اصفهان برگزار می‌شود.

وثوقی با اشاره به برنامه‌های آموزشی و تفریحی این مجموعه گفت: کلاس‌های آموزشی گیاهان آپارتمانی و گیاهان دارویی با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای در باغ گل‌ها استان برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: همچنین تور‌های آموزشی هر هفته با حضور کارشناسان و راهنمایان گردشگری با هدف معرفی باغ گل‌ها و درختان و گیاهان خاص مجموعه برگزار می‌شود که همه این خدمات برای خانواده شهدا، جانبازان و بازنشستگان دارای کارت منزلت شهروندی با تخفیف ارائه می‌شود، در هفته بزرگداشت اصفهان نیز خدمات به صورت نیم‌بها به بازدیدکنندگان ارائه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.