نخست وزیر عراق ضمن اعلام آمادگی خود برای واگذاری قدرت به هر دولت منتخبی، نسبت به خطر نداشتن بودجه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در مراسم افتتاحیه جلسه هیئت دولت گفت: «ما در این دولت با هم و با چالش‌های بزرگ اقتصادی، امنیتی، سیاسی و بهداشتی شروع کردیم و چالش را پذیرفتیم و نزدیک به دو سال و نیم است که همچنان در تلاش هستیم تا همه موانع را پشت سر بگذاریم.»

او در ادامه به مشکلات بعد از انتخابات پارلمانی پرداخت و گفت: با یک مشکل سیاسی واقعی مواجه هستیم و  حل آن نیازمند گفتگوست. سران سیاسی نیز برای مردم و کشور باید فداکاری کنند، زیرا چالش‌ها در عملکرد دولت و همه نهاد‌ها منعکس می‌شود. ما آماده تحویل قدرت به هر دولت منتخب هستیم. در هر لحظه‌ای که احزاب سیاسی توافق کنند، ما آماده‌ایم.

او با اشاره به کمبود بودجه گفت که دولت دوران سختی را پشت سر می‌گذارد و با همه این‌ها تلاش کرده تا بر بسیاری از مشکلات فائق آید. او همچنین با اشاره به اینکه پروژه‌های عقب مانده یا شکست خورده‌ای وجود داشت که سال‌ها برنامه ریزی شده بود و برای احیای آن‌ها تلاش شده است افزود: اما بدون بودجه، زندگی مردم مختل می‌شود.

الکاظمی از همه جناح‌های سیاسی خواست تا با جدیت تمام وارد گفتگو شوند و گفتگو را تنها راه حل برای بیرون آمدن از بن بست سیاسی دانست و گفت که متوسل شدن به شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها تنها باعث تشدید تنش و گسترش هرج و مرج و ایجاد ناامیدی در بین مردم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۱ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
رییسی بهترین رییس جمهور ایران و عراق هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
فکر نکنم تحویل بده.
آخرین اخبار