معاون قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:دستگاه قضا مبارزه با زمین‌خواری و برخورد قانونی با سودجویان را با اهتمام ویژه دنبال می‌کند.

حسن بابایی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: صدور سند مالکیت برای اراضی کشاورزی و ملی از راهکارهای موثر در برخورد با سودجویان با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی تقاضا محور است، ادامه داد: انتظار می‌رود مالکان اراضی کشاورزی و دستگاه‌های مرتبط برای صدور سند مالکیت بیش از پیش همراهی کنند.

وی افزود که صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی به نفع مالکان است و موجب کاهش منازعات و استفاده در مراجع مختلف به عنوان سند قانونی می‌شود.

بابایی با اشاره به مشکلات صدور سند برای برخی آپارتمان‌ها در استان سمنان، تصریح کرد: اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان با اولویت رفع مشکل، صدور سند برای این ساختمان‌ها را پیگیری کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در این دیدار تصریح کرد: هوشمندسازی ارائه خدمات در زمینه ثبت اسناد و املاک یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم و ستودنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی افزود که سیستمی شدن خدمات از عملکرد مطلوب سازمان ثبت اسناد و املاک است که موجب مصونیت اسناد و جلوگیری از سوءاستفاده می‌شود.

وی افزود: مردم استان سمنان پایبند به قوانین هستند و کمتر دیده می‌شود زمین بدون سند خرید و فروش کنند و این موضوع نشان از فرهنگ مردم این استان است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: پاکدستی از ویژگی‌های مهم در حوزه کاری ثبت اسناد و املاک است و عملکرد کارکنان استان در این زمینه مطلوب است.

 معاون قوه قضائیه و رییس ثبت اسناد و املاک کشور به منظور شرکت در شورای قضای استان سمنان و بازدید از شرکت‌های دانش بنیان و چند طرح دیگر به استان سفر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.