فرماندار خرمدره گفت: هزار و ۳۰۰ شهروند خرمدره‌ای که سال‌ها پیش اقدام به خرید زمین‌های اصناف کرده‌اند، در انتظار تعیین تکلیف این زمین‌ها هستند.

محبی عصر دیروز در جلسه شورای اداری خرمدره با اشاره به اینکه بازگشایی راه شمال یکی از مطالبات جدی مردم این شهرستان است، گفت: بازگشایی این مسیر چندین بار مطرح و پیگیری شده و علاوه بر نگاه کارشناسی و فنی نیازمند ردیف اعتباری است.

او با بیان اینکه خرمدره دارای مشکلات متعددی در حوزه شهرسازی است،افزود: از مهم‌ترین مطالبات مردم در این حوزه می‌توان به میدان ورودی غربی خرمدره اشاره کرد که استاندار زنجان نیز به صورت ویژه پیگیر حل این مشکل است.

فرماندار خرمدره ادامه داد: از دیگر مشکلات شهری خرم‌دره که باید مرتفع شود، می‌توان به تعیین تکلیف محدوده شهری، بازنگری محدوده بافت فرسوده، بررسی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و مناطق حاشیه‌نشین تامین اعتبار محلات هدف بازآفرینی شهری اشاره کرد.

محبی با اشاره به اینکه برخی از مدارس شهری و روستایی خرم‌دره وضعیت نامطلوبی دارد، گفت: اگر وضعیت فعلی مدارس تداوم داشته باشد و پروژه‌های نیمه‌تمام به سرانجام نرسد، در مهرماه با مشکل مواجه خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه یکی دیگر از مطالبات مردم خرم‌دره تکمیل پروژه فاضلاب است، افزود: نیمه‌تمام ماندن پروژه فاضلاب شهری، مردم به‌ویژه کشاورزان را آزار می‌دهد که باید اهتمام جدی برای حل این مشکل وجود داشته باشد.

فرماندار خرمدره  با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: در صورت استقبال بخش خصوصی می‌توان از پساب فاضلاب برای برخی از صنایع از جمله فولاد در این شهرستان استفاده کرد.

او با تأکید بر ضرورت تعیین تکلیف زمین‌های اصناف، ادامه داد: هزار و ۳۰۰ نفر از شهروندان خرم‌دره‌ای سال‌ها پیش این زمین‌ها را به امید خانه‌دار شدن خریده‌اند، اما هنوز این زمین‌ها بلاتکلیف مانده اند.

محبی با اشاره به دهگردشی‌ها و مصوباتی که در سفر به روستا‌ها صورت گرفته است، گفت: هر یک از دستگاه‌های اجرایی باید به سهم خود پیگیری حل و تحقق این مصوبات باشند، زیرا تحقق این مصوبات از مطالبات روستا‌ها به ویژه دهیاران و شورا‌های اسلامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.