مقامات اوکراین از اتحادیه اروپا و کشور‌های گروه ۷ خواستند تا صدور ویزا برای شهروندان روسی را متوقف کنند.

دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین در پیامی توئیتری نوشت: روس‌ها به طور قطع از جنگ با اوکراین حمایت می‌کنند. آن‌ها باید از حق عبور از مرز‌های بین المللی محروم شوند تا زمانی که یاد بگیرند به دیگران احترام بگذارند.

این توئیت به نوعی بازتاب درخواست‌های پیشین ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین برای ممنوعیت سفر یک ساله و اخراج روس‌های مقیم کشور‌های غربی بود.

زلنسکی در این باره گفته بود این اتفاق باید بیافتد تا " روس‌ها در دنیای خودشان زندگی کنند تا زمانی که فلسفه خود از زندگی را تغییر دهند. "
این سخنان در حالی مطرح شده است که مقامات اوکراین در شبانه روز گذشته روسیه را به شلیک راکت از اطراف یک نیروگاه هسته‌ای تصرف شده متهم کردند که منجر به کشته شدن حداقل ۱۳ نفر و زخمی شدن ۱۰ نفر شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اوکراین می‌گوید شهر مارهنتس در روز‌های اخیر به دست نیرو‌های روسی افتاده است شهری که به گفته مسکو مخالفان دولت اوکراین در آن سکونت دارند.

ارتش اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد نیرو‌های روس چندین منطقه در شهر مارهنتس از جمله یک معدن زغال سنگ را بمباران کرده اند. شهردار نیکوپول، یکی از مناطق نزدیک مارهنتس در تلگرام خود نوشته که نیرو‌های روسی هفته هاست این شهر را مورد هدف قرار داده اند.

زلنسکی نیز در یک سخنرانی ویدئویی در اواخر شب گذشته ضمن درخواست از متحدان اروپایی و آمریکایی برای ارسال تجهیزات نظامی بیشتر گفت: کی یف گلوله باران امروز روسیه در منطقه دنیپروپتروفسک را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار