مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۶۶ مدرسه سنگی و آجری ناایمن و فاقد استحکام در استان وجود دارد.

سید رضا حسینی نیک در این خصوص گفت: برای بهسازی و نوسازی این تعداد مدارس سنگی و آجری ناایمن و فاقد استحکام استان، ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار بر اساس اهداف ۴ ساله درخواست داده شده است.

او می‌گوید: همچنین ۲۳۲ مدرسه فاقد سرویس بهداشتی یا مشکل دار داریم که رفع مشکلات آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

به گفته حسینی نیک؛ ساخت ۳۳ مدرسه طرح محرومیت زدایی با اعتبار ۲۵٠ میلیارد تومان در استان آغاز شده و ۳۶ مدرسه جایگزین کانکس نیز عملیاتی شده است.

این مقام مسئول می‌گوید: در مجموع ۱۴۲ فضای آموزشی در حال ساخت داریم که در محور طرح‌های مختلف عملیاتی می‌شود.

او میزان اعتبار برای جمع آوری مدارس کانکسی را ۲۵٠ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ضمن اینکه ۳٠٠ مدرسه بدون انشعاب نیز در استان وجود دارد که باید نسبت به رفع مشکلات آن‌ها اقدام شود.

حسینی نیک می‌گوید: انقلاب اعتباری در بخش توسعه تجهیزات آموزشی داریم که برای مهر ماه امسال هیچ مشکلی در تجهیز مدارس قدیمی و نوساز نخواهیم داشت، همچنین شاهد توسعه ظرفیت آموزشی برای ۷ هزار دانش آموز جدید در سال تحصیلی جدید خواهیم بود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان بحران استان در زمینه فضای آموزشی و ورزشی را مربوط به یاسوج و حاشیه آن دانست و گفت: ۵٠ درصد دانش آموزان استان در شهرستان بویراحمد هستند و سرانه آموزشی این شهرستان زیر ۲ بوده که استاندارد کشوری آن ۵.۲ است و باید کار‌های اساسی در این زمینه انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.