مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره وقوع رگبار و رعدوبرق، باد شدید و گردوخاک در این استان هشدار زرد اعلام کرد.

 ایرج مصطفوی گفت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، از بعداز ظهر چهارشنبه تا پنجشنبه شب در ساعات بعدازظهر و شب بویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی و شمال غربی به دلیل شرایط نامساعد جوی هشدار زرد اعلام شده است.

وی افزود : اختلال در تردد در محور‌های استان سمنان به دلیل بارش باران، باد شدید، رگبار، رعد و برق، کاهش دید به دلیل وزش باد، احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال ناشی از خسارت باد، مهمترین مخاطرات آخر هفته و اوایل هفته آینده از سوی هواشناسی استان سمنان اعلام می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به زمان پایان اثرات این سامانه ناپایدار جوی تاکید کرد: احتیاط در تردد در محور‌های مواصلاتی استان، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، پرهیز از چرای دام در ارتفاعات، خودداری از تردد و توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت و استحکام سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها به دلیل باد شدید و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت باد، بارش باران و تگرگ، مهمترین توصیه‌ها در این مدت است.

وی ادامه داد: امروز و فردا برای شهرستان سمنان هوای ابری و نیمه ابری در بعضی ساعت همراه با وزش باد شدید و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.