مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: کارخانه تصفیه دوم روغن واقع در شهرک صنعتی دورود به علت آلایندگی و بوی نامطبوع تعطیل شد.

 علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: این کارخانه از مدت‌ها قبل تعطیل شده بود که مالک آن طی چند روز گذشته اقدام به راه‌اندازی مجدد آن نموده بود.

او اظهار داشت: کارشناسان این اداره کل و شهرستان دورود در بررسی‌های اولیه طی ۲هفته گذشته تذکرات لازم را جهت برطرف نمودن عوامل ایجاد بوی نامطبوع به این کارخانه ابلاغ کردند و مقرر شد کارفرمای این واحد، ظرف مدت ۱۰ روز نسبت به رفع موجبات آلودگی اقدام نماید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: بوی نامطبوع در نتیجه استفاده از برخی ترکیبات هیدروکربنی در این کارخانه بوده است که در اثر گرمای هوا، تبخیر و انتشار آن در محیط موجب اعتراض شدید اهالی روستای همجوار آن «داریاب» شده بود.

سالاروند ادامه داد: با وجودی که مهلت ۱۰ روز ابلاغ شده به مالک کارخانه به اتمام نرسیده، اما چون آلودگی بوی صنعت موجب اعتراض شدید و حضور مردم در این واحد شده بود به‌صورت فوری با حضور همکاران محیط زیست شهرستان و نیروی انتظامی دورود این واحد به طور موقت با رضایت کارفرما تا رفع کامل عوامل آلودگی تعطیل گردید.

او اضافه کرد: این واحد صنعتی برابر ماده ۱۱ قانون حفاظت و بهسازی محیط‌زیست و البته با رضایت خود کارفرما تعطیل شده است و راه‌اندازی مجدد آن منوط به رعایت استاندارد‌های محیط زیستی و عدم استفاده از مواد غیر استاندارد و دارای بوی نامطبوع می‌باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.