کارگردان برنامه دست کی بالا گفت: هیات کودک رسانه با نام «هیات باران» پویشی برای عزاداری همراه اندیشه از جمله اتفاقات این برنامه است.

 زهرا حق‌جویی کارگردان هنری وسرپرست نویسندگان برنامه «دست کی بالا» گفت: خوشبختانه از ابتدا ساختار برنامه «دست کی بالا» به شکلی طراحی شده که هر مناسبت و تغییری با استفاده از آیتم‌های شناور قابل اجراست. از این رو بخش‌های متنوعی متناسب با محرم طراحی شد که بر محور اهدافی بلندمدت می‌چرخید.

حق‌جویی گفت: ترویج شعور عاشورایی در کنار شوری که در همه‌ی شبکه‌ها و رسانه‌ها برپاست، برگرفتن درس‌هایی از عاشورا که می‌تواند در زندگی امروز و آینده کودکان مصداق داشته باشد، ترجمه این حرکت والا به زبان امروز برای کودکان و افزایش آگاهی آن‌ها نسبت به روایت تاریخی عاشورا، معرفی یاران برجسته امام و شخصیت شناسی کوفه و سرانجام مدح و معرفی چهره‌های نورانی و دلیر عاشورا از جمله اهداف تعیین‌شده برای این برنامه است.

این کارگردان گفت پیوند زدن همه این محتوا‌ها با بچه‌های مسجد و زنده ساختن لذت تجربه هم‌مسجدی قدیم در میان نسل امروز و تشکیل اولین هیات کودک رسانه با عنوان «هیات باران» که پویشی سراسری برای عزاداری همراه اندیشه است از دیگر اتفاقاتی است که در این برنامه رخ داد.

او می گوید: همه این اهداف در دل آیتم‌های برنامه جاری شد. قصه خورشید به روایت گیتی خامنه، روزشمار عاشورا با مرور تاریخ از زبان کودکی خردسال، گپ و گفت با بچه‌های مسجد در کنار روحانی جوان و ذکر بزرگان کربلا با نقالی کودکان و نوجوانان در کنار سرود‌های برگرفته از ملودی نوحه‌های قدیم ایران با محتوایی سراسر اندیشه و آگاهی در قالب هیات باران که در مساجد بسیاری تشکیل شد.

به گفته حق جویی تجربه سال‌های گذشته من و تهیه‌کننده برنامه محسن مناجاتی در ساخت برنامه‌های مذهبی به خصوص محرم که تقریبا هر سال روزی ما بوده است، در ساخت این مجموعه یاری‌گر ما بود و می‌توانم بگویم سال‌ها تحقیق و قلم زدن و تجربه در رکاب حسین علیه السلام در برنامه «دست کی بالا» به زبان کودکان به اجرا درآمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار