افزایش سه هزار میلیارد ریالی اعتبارات مدرسه‌سازی در استان اردبیل

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: اعتبارات احداث فضا‌های آموزشی و مدرسه سازی این استان امسال پنج برابر افزایش یافته است.

حسن محمدی‌ادیب گفت: با صرف این میزان اعتبار ۵۱ پروژه مدرسه روستایی سنگی کاه‌گلی و در حال تخریب در مرحله نوسازی قرار گرفته و ۵۲ پروژه نیز شامل مدرسه نوساز با کلاس‌های درس، سالن ورزشی و نمازخانه مدرسه تا مهر ماه امسال آماده افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل، تعداد پروژه‌های در دست احداث مدرسه‌سازی در استان اردبیل ۲۴۰ مورد است که اعتبارات خوبی از محل سفر ریاست جمهوری برای امر مدرسه‌سازی در استان اردبیل اختصاص یافته و هم‌اکنون حتی یک پروژه بلاتکلیف مدرسه سازی هم در سطح این استان وجود ندارد.

او همچنین احداث مدرسه در مناطق شهری به خصوص در شهر اردبیل، پارس‌آباد و اصلاندوز را جزو نیازهای اساسی فضاهای آموزشی استان اردبیل عنوان کرد و گفت: نیاز به احداث مدرسه در این شهرها به علت مهاجرت روز افزون، تداوم دارد به طوری که برخی از مدارس این شهرها دونوبته شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل می گوید: نیاز به احداث مدارس جدید و نوسازی مدارس تخریبی در شهرها در حالی در مناطق شهری استان اردبیل در حال افزایش است که مدارس روستایی این استان به علت مهاجرت و کاهش جمعیت به تدریج خالی شده و فشار مضاعفی بر نیاز به فضاهای آموزشی در مناطق شهری استان افزوده شده است.

محمدی ادیب همچنین گفت: علاوه بر این، نیاز به احداث مدرسه در فضاهای شهری جدید بویژه شهرک‌های تازه ساخت و در محل‌هایی مثل مناطق اجرای پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن وجود دارد و باید فضاهای آموزشی مناسب و مورد نیاز در این محلات احداث شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.