بمنظور بررسی مشکلات زیست محیطی خوزستان و رفع موانع حقوقی، حفظ و حراست از انفال الهی و حقوق بیت المال جلسه مشترکی با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست و دادستان خوزستان برگزار شد.

محمد جواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به مشکلات زیست محیطی استان از جمله مشکلات حوزه نفت، پترورشیمی، پسماند‌های شهری، مشکلات فاضلاب شهری و صنعتی و ... گزارشی ارائه کرد.

او گفت: ادادستان و مجموعه قضایی استان در راستای حفاظت از محیط زیست و اجرای قانون توسط صنایع و رسیدگی به جرایم با سرعت بیشتری جریان پیدا کند.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان می گوید: همچنین برخورد قانونی و احکام صادره باعث باز دارندگی و کاهش تخریب و آسیب به محیط زیست گردد.

 صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با اعلام حمایت از محیط‌زیست، گفت: برای کاهش آلودگی‌ها در بخش صنعت توسط محیط زیست، برنامه‌ای برای دعوت از صنایع آلاینده تنظیم شود و به معاونت حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال اعلام شود.

او بر اهمیت فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست تأکید کرد و خواستار استفاده از ظرفیت رسانه ها، صدا و سیما و فضای مجازی برای آموزش محیط زیستی مردم و صدور پیام‌ها و هشدار‌های محیط زیستی، شد.

دادستان خوزستان از مدیران صنایع خواست تا در رعایت دستورالعمل و اجرای پر‌وژه‌های زیست محیطی دقت و تلاش بیشتری داشته باشند.

جعفری چگنی به موضوعات آلودگی صنایع نفت و گاز، پتروشیمی ها، پسماندها، شهرداری ها، آب و فاضلاب اهواز و بقیه شهر‌ها در استان پرداخت و گفت: باید با دعوت از مدیران مربوطه، پروژه‌ها و راهکار‌های علمی در راستای کاهش آلودگی زیست‌محیطی ارائه گردد.

او گفت: به منظور آگاهی بیشتر مجموعه قضایی استان با موضوعات زیست محیطی، بازدید‌های میدانی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست از صنایع با حضور دادستان و معاون او در شمال و جنوب استان و سایر مناطق برنامه ریزی گردد.

دادستان با تاکید بر موضوع مشکلات زیست محیطی پتروشیمی‌های استان، پیشنهاد برگزاری جلسه ویژه و تخصصی در ماهشهر نمود.

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.