یک کارشناس مشاوره تحصیلی گفت: انتخاب رشته بر اساس زیر گروه‌ها و رتبه کسب شده انجام می‌گیرد و تحقق خواسته‌های نامتعارف در عمل ممکن نیست.

مقدسه تاره گفت: مشاور خوب برای انتخاب رشته این است که فرد مراجعه کننده را برای تصمیم گیری خود کمک کند و بر خلاف تصور، مشاور تصمیم گیرنده نیست.

وی با بیان اینکه کارشناسان فعال در آموزش و پرورش کار انتخاب رشته را به صورت کاملا تخصصی انجام می‌دهند اظهار داشت: انتخاب رشته پس از مشاهده رتبه داوطلب و کارنامه با توجه به تیپ شخصیتی، علایق فردی، آینده کاری و لحاظ دیگر موارد انجام می‌شود.

این مشاوره تحصیلی با بیان اینکه پس از توضیحات کامل بررسی انتخاب رشته با اولویت برای دانش آموز انجام می‌شود، ادامه داد: انتخاب رشته علاوه بر رتبه، بر اساس علاقه مندی‌های فردی است همچنین باید تغییرات اعمال شده در نحوه پذیرش نیز به دانش آموز اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بهترین رشته تحصیلی، رشته‌ای است که فرد توانمندی لازم را برای ادامه تحصیل و اشتغال به کار در آن داشته باشد گفت: دانش آموزان به این مهم توجه کنند که پر طرفدار بودن یک رشته به این معنی نیست که آن رشته برای همه مناسب باشد.

تاره با بیان اینکه اگر داوطلبی در رشته‌ای بتواند نفر اول باشد، آن رشته نسبت به رشته‌هایی که در آن‌ها دانشجویی متوسط خواهد بود، در اولویت است، افزود: بر این اساس توصیه می‌شود داوطلبان به امید تغییر رشته در دانشگاه به هیچ عنوان انتخاب رشته نکنند.

این مشاوره تحصیلی با اشاره به اینکه به امید انتقال از دانشگاه به دانشگاه دیگر نیز نباید انتخاب رشته کرد، ادامه داد: همچنین دانش آموزان فریب مراکز انتخاب رشته غیر مطمئن و سودجان را نخورند چراکه در این خصوص پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش و مراکز رسمی، دارای مجوز هستند و به اصطلاح به مراجعه کننده به عنوان مشتری یکبار مصرف نگاه نمی‌کنند.

وی یادآوری کرد: در روز ۱۷ مرداد نیز مشاوره انتخاب رشته توسط مشاوران این پایگاه بصورت رایگان انجام گرفت.

انتخاب رشته داوطلبان از ۱۴ مرداد ماه جاری آغاز شده است و تا ۲۲ همین ماه ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.