کلوب های دریایی در کیش با مزایده به سرمایه گذاران واگذار می شود.

کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بیش از ۱۵ سال کلوب های دریایی این جزیره در اختیار چند نفر است و باعث انحصار در این زمینه شده است.

او گفت:در برگزاری مزایده‌ کیفیت کار درخواست کننده مورد بررسی قرار می‌گیرد و اولویت‌بندی می‌شود، اینطور نیست که هرکسی پول بیشتری داشت برنده مزایده شود.

حدود 23 کلوب دریایی در کیش فعالیت دارند.

اما جامعه کلوبداران دریایی کیش باصدور بیانیه ای به برگزاری مزایده در این زمینه واکنش نشان داده است.

در متن بیانیه آمده است که ادعای انحصار در کلوب دریایی نادرست است و حضور سرمایه گذاران جدید در این زمینه سبب گران شدن تعرفه های  خدمات می شود.

متن کامل جوابیه جامعه کلوب داران دریایی کیش :

در جوابیه جامعه کلوبداران دریایی کیش آمده است که اگر هم انحصاری در کار بوده، بدون شک به خواست و میل خود سازمان منطقه آزاد کیش و مدیران وقت و نظر آن عزیزان بوده است.

در پاسخ به مطلب منتشر شده در خصوص شکستن انحصار و  برای تنویر افکار عمومی لازم است موارد زیر به عنوان جوابیه مطلب فوق ، منتشر و اطلاع رسانی شود :

– اولا بدون شک و مشابه تمام مزایده هایی که تاکنون چه در سطح کشور و چه جزیره کیش برگزار شده است ، این مزایده نیز حتما و قطعا تعرفه تفریحات دریایی را گران خواهد کرد . به عنوان نمونه فعالین اقتصادی جزیره و کیشوندان محترم خود شاهد بوده اند که چطور برگزاری مزایده بهره برداری از فضای تبلیغات محیطی کیش ، تعرفه جدید این فضا ها را طبق پیش بینی ها به یکباره چند برابر نمود . حال باید گفت همین افزایش شدید را در تعرفه جدید تفریحات دریایی نیز شاهد خواهیم بود .

– در حالی بحث شکستن انحصار به عنوان تنها دلیل برگزاری مزایده مطرح می شود که اولا انحصار در کلوب هاب دریایی یعنی ۳ یا ۴ کلوب دریایی . درحالیکه هم اکنون بیش از ۲۳ کلوب دریایی در جزیره کیش در حال فعالبت هستند . ثانیا اگر هم انحصاری در کار بوده ، بدون شک به خواست و میل خود سازمان منطقه آزاد کیش و مدیران وقت و نظر آن عزیزان بوده است و ثالثا جامعه کلوب هاب دریایی کیش علاوه بر آنکه با اصل انحصار به طور کامل مخالف است ؛ خود به نوعی قربانی انحصار و انحصار طلبی بوده و ای کاش همانطور که عزم مسئولین برای شکستن انحصار تا این حد جزم و جدیست ؛ در دیگر حوزه ها و فعالیت های اقتصادی نیز تا این اندازه برای شکستن انحصار ، ثابت قدم باشند .

–باید معروض داشت آخرین کلوبی که از سازمان مجوز فعالیت گرفت مربوط به ۵ سال قبل می باشد و نه ۱۵ سال قبل و جالبتر آنکه گویا سازمان منطقه آزاد کیش اخیرا به بهره بردار جدیدی نیز مجوز احداث و راه اندازی کلوب داده است ( که جا دارد همینجا ورود این عزیزان را به خانواده شریف جامعه کلوب داران دریایی کیش ، خیر مقدم عرض می کنیم ).

– کلوب های دریایی کیش شوربختانه این ایام درست برعکس نقش حیاتی و پر رنگی که در رونق گردشگری کیش ایفا می نمایند ، مظلومانه شاهد نابودی کسب و کار خود و تهدید حیات اقتصادی مجموعه خود هستند . آن هم در حالیکه نجیبانه ، ایام سخت اخیر را بی هیچ اعتراضی و تنها با نواختن سیلی بر صورت خود ، گذرانده اند .

برچسب ها: کلوب دریایی ، کیش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.