برخی از ایجنت‌های ایرانی، به‌دنبال ایجاد حواشی برای احسان پنشنبه هستند تا به‌خاطر نگرفتن حق دلالی، هرطور شده تلافی کنند.

در نقل‌وانتقالات تابستانی، تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان پس از یک‌فصل بازیکن جدید خارجی به‌خدمت گرفت و احسان پنشنبه هافبک‌تهاجمی ۲۳ساله تاجیکستانی با عقد قراردادی رسمی به‌مدت دو سال به ذوب‌آهن پیوست.

پنشنبه در سایت معتبر ترانسفرمارکت ۷۰۰ هزار یورو ارزش‌گذاری شده و به‌عنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیکنان فعلی لیگ‌برتر فوتبال ایران به‌شمار می‌رود. این بازیکن ۲۳ ساله با ۳۷ بازی‌ملی برای تیم تاجیکستان، در دو فصل اخیر یکی از ارزشمندترین بازیکنان لیگ‌برتر ازبکستان بوده و به‌عنوان بهترین لژیونر تاجیکستان نیز انتخاب شده است. پنشنبه پیش از این در سال ۲۰۱۸ بهترین بازیکن فصل تاجیکستان نیز لقب گرفته و ۱۰ قهرمانی با استقلال دوشنبه کسب کرده است و تمامی این عناوین می‌توانند او را به یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران در فصل پیش‌رو تبدیل کنند. از همین‌رو است که ذوب‌آهن پس از یک‌سال جذب نکردن بازیکن خارجی دست روی پنشنبه گذاشته تا نبض خط‌تهاجمی تیمش را به او بسپارد.

اما چند روزی است که برخی‌ها در فضای‌مجازی با ایجاد حواشی و پخش کردن شایعاتی مانند رضایت نداشتن مهدی تارتار از پنشنبه به‌دنبال قرار دادن هجمه‌های سنگین بر روی این هافبک تاجیکستانی هستند.

ماجرا از این قرار است که در زمان مذاکرات پنشنبه و مدیربرنامه‌هایش با مدیران ذوب‌آهن برای پیوستن به گاندو‌های اصفهان، برخی از ایجنت‌هایی که با این نام در فوتبال ایران جیب‌شان را پر از پول می‌کنند به‌دنبال سهیم‌شدن در قرارداد پنشنبه بوده‌اند و از مدیربرنامه‌های وی خواسته‌اند تا روند بستن قرارداد پنشنبه با ذوب‌آهن را به آنان بدهد تا بتوانند از کنار این انتقال سهمی برای خود جفت‌وجور کنند و به‌نوعی حق‌دلالی بگیرند؛ اما مدیربرنامه‌های پنشنبه چنین کاری نمی‌کند و بدون اطلاع و دخالت‌دادن آنان، قرارداد بین پنشنبه و ذوب‌آهن امضا می‌شود.

از همان زمان این ایجنت‌ها که از کار مدیربرنامه‌های پنشنبه به‌شدت عصبانی شده بودند شروع به ایجاد حواشی می‌کنند و خرید پنشنبه توسط ذوب‌آهن را در برخی رسانه‌ها، یک دلالی میان مدیران و سرمربی این باشگاه اصفهانی و همچنین بازیکن تاجیکستانی جلوه می‌دهند؛ درحالی‌که پنشنبه اکنون از برخی بازیکنان گران‌قیمت‌تر ایرانی نیز شرایط فوتبالی بهتری دارد.

وقتی تا هفته گذشته تیرهایشان به سنگ می‌خورَد روی به اقدام جدیدی می‌آوردند و مدعی می‌شوند تارتار که خودش پس از مشاهده فیلم‌های بازی پنشنبه خواهان خرید او شده از این هافبک تاجیکی رضایت ندارد و پنشنبه با قرار گرفتن در لیست‌مازاد راهی تیمی دیگر خواهد شد.

این درحالی است که پنشنبه در بازی‌های دوستانه ذوب‌آهن در اصفهان و تهران، یکی از بهترین بازیکنان تیم بوده و توانمندی‌هایش را نشان داده است، آن‌هم در شرایطی که هنوز فصل جدید شروع نشده و نمی‌توان عملکرد پنشنبه را بدون انجام بازی رسمی مورد قضاوت قرار داد. بازیکنی که می‌تواند یکی از مهره‌های تاثیرگذار تارتار در لیگ بیست‌ودوم باشد و به‌خوبی جای محمد خدابنده‌لو ستاره فصل گذشته ذوب‌آهن را پر کند.

تمامی این حواشی در حوالی احسان پنشنبه و ذوب‌آهن، تنها شیوه‌ای است که این دلالان ایجنت‌نما پیش گرفته‌اند تا به‌نوعی بابت سهیم نبودن در انتقال پنشنبه به ذوب‌آهن و نگرفتن حتی یک‌ریال از پنشنبه یا باشگاه ذوب‌آهن، کار این بازیکن و مدیربرنامه‌هایش را تلافی کنند و گویا برای اقدامات این‌چنینی اقدام به فحاشی و تهدید نیز کرده‌اند که در نوع خودش عجیب و باورنکردنی است.

گفتنی است تا به این لحظه باشگاه ذوب‌آهن و مهدی تارتار سرمربی این تیم، واکنشی نسبت به این شایعه نشان نداده‌اند و باید دید این حواشی غیرفوتبالی و دست‌های پشت‌پرده تا کجا توسط دلال‌ها ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.