کارشناس هواشناسی گفت: امروز دو هشدار سطح نارنجی برای ورود سامانه بارشی جدید و همچنین تشدید وزش باد صادر شده که این دو سامانه تا پنجشنبه در کشور فعال هستند.

کبری رفیعی گفت: هشدار سطح نارنجی درباره بارش باران و رعدوبرق، وزش باد شدید در ارتفاعات مازندران و گیلان، گلستان، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی و جنوب فارس، شمال و شرق خوزستان و جنوب و غرب اصفهان صادر شده است.

بر اساس این هشدار، احتمال جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای، در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک موقت، کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی  وجود دارد.

به گفته کارشناس هواشناسی،  هشدار دیگری هم درباره خیزش گردوخاک و نفوذ گردوغبار، وزش باد شدید و در نواحی مستعد توفان گردوخاک در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق کرمان، شمال شرق اصفهان، خوزستان و ایلام  صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
این هشدار دادن از زمان دولت حسن روحانی مد شد که عوض پیشگیری از خسارات وتلفات هشد. زرد نارنجی صادر کنند ودر کناری بشینن وتماشا کنند و پولهای تخصصی داده شده برای مقابله با حوادث طبیعی را بین خودشان تقسیم کنند و هر اتفاقی که افتاد بگویند ما هشدار دادیم مردم گوش نکردن هشدار دادن ها خیلی وقت است نخ نما شده بودجه تخصیص داده شده برای آبادانی کشور را هزینه کشور کنید نه سیلی خسارت می زند ونه زلزله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
هواشناسی گل زدند؟
آخرین اخبار