رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در ۴ ماهه گذشته ۱۳ دستگاه پل و ابنیه فنی در استان اردبیل تعمیر و مرمت شده است.

مهدی زندیان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون در راستای شناسایی، تعمیر پل و سایر ابنیه فنی آسیب دیده در محور‌های مواصلاتی استان تعداد ۷ دستگاه ابنیه فنی با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال تعمیر و مرمت گردیده است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از تعمیرات ابنیه فنی شهرستان پارس آباد گفت: پل آق چای، پرگو، آلوچه، کرد قشلاقی و پل‌های عزیزکندی از جمله پروژه‌هایی است که در ۴ ماهه گذشته مرمت و نگهداری شده اند.

زندیان با اشاره به اینکه در مدت یاد شده تعداد ۶ دستگاه ابنیه فنی در محور‌های اردبیل- مشکین شهر، اردبیل- گرمی و مشکین شهر- اصلاندوز نیز در مرحله تعمیر ومرمت است گفت:برای انجام این مهم ۴۶ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

او در راستای اصلاح نقاط پرحادثه در سطح استان، از اصلاح و رفع دو نقطه پرحادثه در سه راهی سیاب و پیچ قصابه خبرداد و گفت: در سال جاری با تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار، عملیات اجرایی تعریض پل عنبرلوی شهرستان پارس آباد، ورودی و تقاطع غیر هم سطح نمین، تکمیل محور هشجین-سرچم و پیچ شرفه، ایمن سازی محور گرمی-موران (ایلیخچی) و همچنین اجرای رمپ و ایمن سازی اسدکندی در حال حاضر در دست اجرا است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با توجه به قرارگیری استان اردبیل در منطقه کوهستانی، وجود ۲۶ دستگاه پل خاص را در این استان یادآور شدو گفت: ۸۷ دستگاه پل‌های بزرگ با دهانه ۱۰ تا ۲۰ متر و ۵۴۹۲ پل‌های کوچک با دهانه‌های زیر ۱۰ متر واقع در محور‌های مختلف استان می‌باشد.

زندیان شناسایی، اصلاح و تعمیر پل‌ها و همچنین دیگر ابنیه فنی آسیب دیده در محور‌ها را وظیفه مهم اداره نگهداری ابنیه فنی در محور‌ها عنوان کرد.

او گفت: علاوه براین تهیه و ثبت آمار اطلاعات و شناسنامه ابنیه فنی راه‌ها نیز به عهده این اداره است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.