معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش گفت: برای اجرای مطلوب مسابقات درون مدرسه‌ای ۲۱۰۰ فضای درون مدرسه‌ای را ایجاد کردیم که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

صادق ستاری فرد در حاشیه برگزاری شورای عالی جشنواره‌ها و مسابقات ورزش دانش‌آموزی گفت: ورزش آموزشگاهی پایه و اساس ورزش کشور است و با فدراسیون‌ها و معاونان وزارت ورزش ارتباط‌های خوبی برای توسعه ورزش دانش‌آموزی داریم و رویکرد‌های تربیتی خوبی در ورزش دانش‌آموزی حاکم است.

ستاری فرد با تأکید بر این‌که تقویت زیرساخت‌ها و نیاز‌های ورزش دانش‌آموزی در برنامه‌ریزی‌های این معاونت قرار دارد، ادامه داد: بالغ‌بر۳۰ هزار معلم ورزش داریم و این موضوع فرصت مناسبی برای ایجاد انقلاب گسترده‌ای در حوزه ورزش ایجاد می‌کند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت بیان کرد: ۵ هزار و ۲۰۰ فضای ورزشی داریم و اکنون مسابقات ورزشی در سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور در این فضا‌ها برگزار می‌شود، لذا برای دوری از موازی کاری‌ها و ایجاد یک نظام هم افزا این نشست‌ها لازم است.

وی افزود: هزار مجموعه ورزشی را به‌صورت رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار خواهیم داد که اکنون ۹۳۳ مجموعه ورزشی به‌صورت رایگان در اختیار خانواده‌ها است و اولین دوره مسابقات ورزشی مادران و دختران و پدران و پسران نیز برگزار می‌شود.

ستاری فرد ادامه داد: برای اجرای مطلوب مسابقات درون مدرسه‌ای۲۱۰۰ فضای درون مدرسه‌ای خواهیم ساخت که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و تا مهر امسال نیز ۱۰۰۰ مجموعه درون مدرسه‌ای بهره‌برداری می‌شود که این طرح به نام شهید سلیمانی مزین شده است.

وی اضافه کرد: در مسابقات ورزشی فرهنگیان، ۱۴۰ هزار و ۳۰ فرهنگی در ۷ رشته ورزشی شرکت کرده‌اند که این مسابقات با شور خاصی برگزار شد.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: تلاش داریم سایر رشته‌ها را در این مسابقات اضافه کنیم و برای رسیدن به این هدف نیاز به همکاری بیشتر بین دو وزارت آموزش‌وپرورش و ورزش و جوانان است.

وی در پایان گفت: هدف‌گذاری این معاونت کیفیت‌بخشی به درس تربیت‌بدنی، توانمندسازی معلمان برای بهتر اجراشدن طرح استعدادیابی است که اکنون این طرح در اصفهان شروع شده است، همچنین ارزشیابی درس تربیت‌بدنی و معلمان این حوزه نیز در دستور کار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار