رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس جمعیت هلال‌احمر در سفری یک روزه به استان فارس سفر کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در سفر به استان فارس به منظور بازدید و امدادرسانی به مناطق سیل‌زده پس از استقبال رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست و نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی و همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس و سایر مسئولان استانی وارد شهر شیراز و راهی شهرستان داراب شد.

پیش از این معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که بخش کشاورزی کشور بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از سیل خسارت دید.

محمدمهدی برومندی گفت: برای بازسازی و اصلاح باغات از محل اعتبارات سرمازدگی و خشکسالی که در دولت تصویب شده و هم با توجه به لایحه‌ای که به دولت تقدیم کردیم برای جبران خسارت سیل اخیر در بخش کشاورزی، استفاده خواهیم کرد.

او با بیان اینکه شهرستان بوانات در استان فارس دارای بیش از ده هزار هکتار باغ و یکی از قطب‌های تولید گردو و انگور کشور است، گفت: متاسفانه امسال باغ‌های این شهرستان با دو مشکل اساسی مواجه شده است.

به گفته برومندی، در ابتدای سال یک سرمازدگی بسیار شدید در شهرستان بوانات داشتیم که بسیاری از باغات گردو، انگور و سایر میوه‌ها دچار سرمازدگی شدند؛ مسئله دوم سیل اخیر هست که مشکلات زیادی را به وجود آورده با توجه به منابع آبی این باغات که اغلب قنوات است که آسیب دیده اند.

معاون وزارت جهادکشاورزی گفت: تقریباً یک چهارم قنوات استان فارس در شهرستان بوانات قرار دارد و بسیاری از قنوات از ۴۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده که مسئله‌ای بسیار ویژه و فوق‌العاده مهم است.

سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس جمعیت هلال‌احمر به فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.