با توجه به خشکسالی و بحران آب در ۲ منطقه حفاظت شده «لشگردر» ملایر و «نشر» همدان در این مناطق مخزن ذخیره آب نصب می‌شود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: منطقه حفاظت شده نشر همدان بیشترین میزان تنش آبی را بین ۶ منطقه حفاظت شده محیط زیست استان دارد و  اکنون با استفاده از تانکر به حیات وحش آبرسانی می‌شود.

مهدی صفی خانی گفت: وضع منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر نسبت به نشر بهتر است با این وجود این منطقه نیز در تامین نیاز آبی گونه‌های حیات وحش با مشکلاتی مواجه است.

او گفت: برای تامین هزینه مورد نیاز خرید منبع و مخزن ذخیره آب با معاونت منابع طبیعی و صندوق ملی سازمان حفاظت محیط زیست مکاتبه‌های لازم صورت گرفته است و به زودی این ۲ مخزن در مناطق حفاظت شده «نشر و لشگردر» نصب و راه اندازی می‌شود.

همه ساله پیش از فرا رسیدن فصل گرم سال و افزایش نیاز حیات وحش به آب، چشمه ها، قنوات، مسیر عبور آب و رودخانه‌ها از سوی تیم‌هایی از محیط زیست بررسی می‌شود تا گونه‌های جانوری برای رفع تشنگی با مشکل مواجه نشوند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: خشکسالی و کاهش دسترسی گونه‌های جانوری به منابع آبی موجب مهاجرت گونه‌های جانوری شده که بیشتر آن‌ها حین مهاجرت دچار مشکل و آسیب می‌شوند.

صفی خانی گفت: با توجه به اهمیت گونه‌های جانوری، محیط زیست استان همدان برای تامین منابع آبی پایدار و ثابت مورد نیاز گونه‌های جانوری تلاش می‌کند تا با بروز خشکسالی از این منابع برای رفع تشنگی حیوانات استفاده شود.

استان همدان با ۶ منطقه حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع دارای ۳۰۷ گونه جانوری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار