رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: تماشاخانه مهر شهرکرد در قالب برنامه راویان شیدایی از پنجم تا ۱۰ ماه محرم میزبان هنرمندان در مراسم عزاداری امام حسین (ع) بود.

احسان قائدی اظهار داشت: این ویژه برنامه‌ فرهنگی و مذهبی برای ترویج شعائر دینی و بسترسازی جهت حضور هنرمندان و سهیم شدن قشر فرهنگ ساز چهارمحال و بختیاری در عزای سرور و سالار شهیدان به صورت خود جوش از سوی هنرمندان رشته‌های مختلف هنری در استان برگزار شده است.

وی افزود: در سال‌های پیش این هیات در خانه هنرمندان حوزه هنری چهارمحال و بختیاری فعالیت داشت که امسال به تماشاخانه مهر شهرکرد منتقل شد.


بیشتر بخوانید


قائدی اضافه کرد: تشکیل این هیأت به درخواست و تلاش هنرمندان استان بوده و شکل‌گیری آن نشان از دلبستگی و اعتقاد سرشار هنرمندان به شعائر دینی، مذهبی و ارزش‌های اخلاقی، دینی و انسانی دارد.

وی گفت: هنرمندان در هیات راویان شیدایی در قالب برنامه‌هایی ویژه مانند تعزیه خوانی، شعر و مرثیه خوانی و سایر برنامه‌های هنری به بازروایی و سوگ واقعه کربلا پرداختند.

قائدی ادامه داد: حضور هیئت‌های عزاداری از هیات‌های مختلف و اجرای برنامه‌های مشترک در هیات روایان شیدایی و پخت و پخش نذری محرم از دیگر برنامه‌های این هیات هنری بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار