معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: تفاهم نامه‌ای برای کمک به فقر زدایی در مناطق روستایی با ایجاد شرکت‌های تعاونی منعقد شده است.

آقاعلیخانی معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اعلام کرد: برنامه ریزی کرده ایم که به سمت توسعه تعاونی‌ها و کمک به فعال شدن تعاونی‌های راکد حرکت کنیم و در این راستا تفاهم نامه‌ای از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بنیاد علوی برای کمک به فقر زدایی در مناطق روستایی با ایجاد شرکت‌های تعاونی منعقد شده است.

وی گفت: با حمایت بنیاد علوی که زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است به هریک از اعضای تعاونی‌ها که در مناطق روستایی مستقر باشند ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

به گفته معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان؛ هماهنگی‌های لازم در استان قزوین در این زمینه انجام و تعاونی‌های مرتبط شناسایی شده و در حال بررسی برای پرداخت تسهیلات به اعضای تعاونی‌ها هستیم.

آقاعلیخانی همچنین اضافه کرد: به منظور ساماندهی و حل مشکلات تعاونی‌های مشکل دار استان در حال تفکیک و به روزرسانی اطلاعات آن‌ها هستیم.

وی گفت: بخش قابل توجهی از مراجعات به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوط به تعاونی‌های مشکل دار به ویژه در حوزه مسکن است که اگر مشکلات آن‌ها حل و فصل شود بخشی از مراجعات و چالش‌های آتی ما کم خواهد شد.

سه هزار و ۴۷۶ تعاونی در استان در سال‌های گذشته مجوز فعالیت دریافت کرده اند که از این تعداد ۸۵۹ تعاونی فعال و ۲ هزار و ۴۷۶ تعاونی راکد و غیرفعال بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار