رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا در گناباد و بجستان واقع در جنوب خراسان رضوی به کمتر از ۲۰ درصد کاهش یافته است.

رضا احمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: عادی انگاری و توجه ناکافی مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موجب هفتمین اوج‌گیری کرونا و افزایش تعداد مناطق با وضعیت نارنجی و قرمز و تعداد بستری‌ها و مبتلایان به این بیماری در سطح کشور و به تبع آن شهرستان‌های گناباد و بجستان شده است.

او افزود: عادی انگاری و کم توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و واکسیناسیون، موجب استمرار وضعیت قرمز کرونایی و افزایش تعداد بستری‌ها و مبتلایان به این بیماری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد  ادامه داد: ضمن تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دست‌ها از جمله در اجتماعات و آیین‌های عزاداری محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی، تزریق واکسیناسیون و از جمله دز یادآور دیگر عامل مهم در کاهش تبعات شیوع بیماری کرونا است و همه آحاد جامعه برای سلامتی خود و اعضای خانواده و سایر اقشار باید نسبت به این مساله احساس مسوولیت کنند.

احمدی بیان کرد: افرادی که قادر به استفاده از مایعات هستند نیازی به تزریق سرم ندارند و استفاده از ماسک و واکسیناسیون را مهمترین راه‌های پیشگیری از این بیماری است.

او تصریح کرد: بررسی‌های علمی نشان می‌دهد که افرادی که واکسن تزریق کرده اند نسبت به دیگران کمتر مبتلا به کرونا شده اند و در صورت ابتلا، بستری و درصد فوت در آنان کمتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.