مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به هشدار هواشناسی بر آماده باش تمامی مدیران و فرمانداران برای مقابله با مشکلات احتمالی تأکید کرد.

امیر مرادی گفت: بر اساس پیش بینی و تأکید هواشناسی بر شدت بارش‌ها در مناطق کوهستانی گیلان و بر اساس تجربیات سیل‌های گذشته، مدیران اجرایی حتما از مسیر رودخانه‌ها بازدید و بر عملیات لایروبی مسیر پل‌ها نظارت کنند و از باز بودن این مسیر‌ها مطمئن شوند تا خروج آب به درستی انجام شود.

او افزود: حتما ماشین آلات سنگین و بیل مکانیکی کنار پل‌های مهم مستقر شوند تا در صورت ایجاد مانع در مسیر آب، آن را بازگشایی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان همچنین گفت: در صورت سیلابی شدن رودخانه‌ها، از تردد افراد بر روی پل‌های آب نما جلوگیری شده و به دلیل سیلاب احتمالی، مردم از مستقر شدن در مناطق اطراف رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.

آقای مرادی به مدیران شهرستانی تأکید کرد: نشست هماهنگی مدیریت بحران سیل در شهرستان‌ها را در اولویت قرار دهند تا از میزان آمادگی دستگاه‌ها مطمئن شوند.

او همچنین به بخش‌های خصوصی و گروه‌های جهادی و مردمی توصیه کرد: در وضعیت آماده باش قرار بگیرند تا در صورت نیاز از توان آن‌ها در مهار سیلاب کمک گرفته شود.

هشدار سطح نارنجی هواشناسی گیلان

اداره کل هواشناسی گیلان پیش از این در هشدار سطح نارنجی از تقویت سامانه بارشی در روز‌های دوشنبه ۱۷ و سه شنبه ۱۸ مرداد ماه خبر داده بود.

بر اساس این گزارش؛ در این مدت احتمال بارندگی (بعضی نقاط رگباری و شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها)، وزش باد، وزش باد و رعد و برق (بعضی نقاط شدید) و در مناطق مستعد تگرگ وجود دارد.

آبگرفتگی منطقه ای، بالا آمدن ناگهانی سطح آب و طغیان رودخانه ها، جاری شدن سیلاب موقتی و منطقه‌ای (به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها)، لغزش و رانش، احتمال تخریب پل ها، خسارت به محصولات کشاورزی و شالیزارها، برخورد صاعقه، خسارت به سازه‌ها و شکستن درختان به سبب وزش باد شدید هم از جمله مخاطرات احتمالی ۲ روز آینده در استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.