معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای دستگاه ورزش و جوانان کردستان از برگزاری سومین دوره المپیاد استعداد‌های برتر ورزش کشور در اواخر مرداد خبر داد.

سایه ­میر صادقی اظهار داشت: سومین دوره المپیاد استعداد‌های برتر ورزش کشور طی روز‌های ۲۸ مرداد لغایت هشتم شهریورماه به میزبانی هشت استان کشور برزگاری می شود  وامیدواریم هیات‌های ورزشی استان بتوانند با برنامه ریزی مناسب نتایج خوبی را که در دوره‌های قبل بدست آوردند در این دوره نیز کسب کنند.

معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای دستگاه ورزش و جوانان کردستان گفت:  سومین دوره المپیاد استعداد‌های برتر ورزش کشور با اهدافی همانند شناسایی و ارتقاء استعداد‌های درخشان ورزشی کشور، رشد مدال آوری و حضور موفق در بازی‌های المپیک از سوی وزارت ورزش و جوانان با همکاری وزارت آموزش و پرورش در ۲۵ رشته المپیکی شامل اسکیت، بدمینتون، بسکتبال، بوکس، تیراندازی، تیراندازی با کمان، تنیس روی میز، دوچرخه سواری، ژیمناستیک، کوهنوردی و صعود‌های ورزشی (سنگ نوردی)، شنا، شیرجه و واترپلو، قایقرانی، کشتی آزاد و فرنگی، وزنه برداری، والیبال، هندبال، سه گانه، گلف، هاکی، تکواندو، دوومیدانی و جودو دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

او با اشاره به حضور موفق ورزشکاران کردستانی در دوره‌های پیشین و کسب جایگاه شایسته در میان استان‌های سراسر کشور خاطرنشان کرد: این انتظار از هیات‌های ورزشی هست که با برنامه ریزی و زمان بندی تمرینات و اردو‌های مناسب امسال نیز نام کردستان در میان استان‌های برتر کشور در این رقابت‌ها قرار گیرد.

معاون مدیرکل ورزش و جوانان کردستان افزود: المپیاد استعداد‌های برتر ورزش کشور یکی از برنامه‌های خوب وزارت ورزش و جوانان است که در سال‌های اخیر با برنامه ریزی مناسب از سوی این وزراتخانه پایه ریزی شده و در طول این رقابت‌ها استعداد‌های درخشان خوبی به جامعه ورزش کشور معرفی شده اند.

او افزود: اگرچه به دلیل شیوع ویروس کرونا در دو سال گذشته امکان برگزاری این رقابت‌ها وجود نداشت، اما امیدورایم با مهار این ویروس روند استعدادیابی ورزشکاران به ویژه در رشته‌های المپیکی همانند گذشته و به صورت ویژه پیگیری شود.

سایه میر صادقی در ادامه سخنانش تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان برنامه‌های خود را جهت حضور موفق ورزشکاران کردستانی از سال گذشته آغاز کرده و در این راستا جلسات مختلفی را در خصوص نحوه استفاده ورزشکاران و هیات‌های ورزشی از تجهیزات و اماکن ورزشی به ویژه پایگاه قهرمانی این اداره کل با روسا و اعضای هیات‌های ورزشی استان برگزار کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.