کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد شدید و بارش‌های پراکنده باران در برخی از مناطق خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: عصر افزایش سرعت وزش باد و در نواحی بادخیز شرقی و به‌ویژه جنوبی خراسان رضوی، وزش باد شدید توام با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید رخ خواهد داد.

او افزود: همچنین نیمه شمالی و شمال غربی خراسان رضوی در این مدت با افزایش ابرناکی و در برخی نقاط بویژه در ارتفاعات گاهی با رگبار باران و رعد و برق همراه خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: میانگین دما در خراسان رضوی تغییر محسوسی طی این مدت ندارد، دمای امروز مشهد در گرمترین ساعت به ۳۶ درجه و در خنک‌ترین ساعت به ۲۲ درجه سلسیوس خواهد رسید.

اثمری بیان کرد: در شبانه روز گذشته قوچان با کمینه دمای ۱۵ درجه و سرخس با ۴۱ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین نقاط استان بوده‌اند که اختلاف دمای ۲۶ درجه‌ای داشته‌اند.

او تصریح کرد: در این مدت دمای هوای مشهد بین ۲۱ تا ۳۵ درجه سلسیوس در نوسان بوده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین در این مدت بیشترین شدت وزش باد با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در تایباد به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.