وزیر کشور در سفر به چهارمحال و بختیاری با بالگرد در مناطق سیل زده این استان حضور پیدا کرد تا از نزدیک وضعیت مردم آسیب‌دیده و خسارت‌های سیلاب را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد.

احمد وحیدی در سفر هوایی به شهرستان کوهرنگ در روستای نازی بخش بازفت حضور پیدا کرد و علاوه‌بر اطلاع از نحوه خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده خسارت‌هایی که در این منطقه به بخش شیلات، مراتع، باغات و اراضی کشاورزی و زیرساخت‌های وارد شده بود را از نزدیک بررسی کرد و مقرر شد تا خسارت‌ها به طور دقیق و کارشناسی از سوی مسئولان جمع‌بندی و به سازمان مدیریت بحران و هیات دولت برای تصویب ارسال شود.

تلف شدن بیش از دو هزار راس دام سبک عشایری در کوهرنگ

شهباز اکبری فرماندار کوهرنگ در این دیدار میزان خسارت‌های سیلاب در این شهرستان را یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سیلاب مانسون بیش از یک هزار و ۶۰۰ تن ماهی قابل عرضه به بازار و شش هزار و ۸۰۰ هزار قطعه بچه ماهی را تلف کرد.

وی اضافه کرد: همچنین در این حادثه طبیعی دو هزار و ۵۰۰ راس دام سبک عشایری و روستایی از بین رفت.


بیشتر بخوانید


اکبری اظهار داشت: هشت پل بین روستایی و ۴۰۰ کیلومتر جاده اصلی و فرعی روستایی تخریب شد و چندین خطوط انتقال آب نیز آسیب دیده است.

وی با اشاره به آسیب دیدن ۴۵۰ واحد مسکونی روستایی در سیلاب اخیر، تصریح کرد: امید است با تصویب خسارت‌ها در هیات دولت و تخصیص اعتبار بتوان هرچه سریع‌تر در جبران خسارت‌های وارده به مردم اقدام کرد.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در فاصله ۹۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

بازدید وزیر کشور از روستای سیل‌زده بارده

وزیر کشور در ادامه سفر خود به چهارمحال و بختیاری، عصر امروز از روستای سیل‌زده بارده به‌صورت میدانی بازدید به‌عمل آورد.

احمد وحیدی اظهار داشت: سیلاب ویرانگری روستای بارده را تحت تاثیر قرار داده است و با مدیریت صحیح و پیش‌بینی لازم برای تخلیه منازل در معرض خطر و گردشگران ساکن در امامزاده این روستا، از اتفاقات ناگوار جلوگیری شد.

وی افزود: خسارات زیادی به دنبال بارش‌های سیل‌آسا به منازل، امامزاده بارده و... وارد شد که با کمک مردم و نیرو‌های امدادی گل و لای تخلیه شده است.

وحیدی اضافه کرد: با مردم در خصوص خسارات وارده گفتگو کردیم و دولت نیز خسارات وارده به سیل‌زدگان بارده تا بخش زیادی را جبران خواهد کرد تا مردم به آسایش برسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار