مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت:با گسترش مهارت‌ها می‌توان از مهاجرت افراد متخصص در زمینه مهارت‌های مختلف جلوگیری و از آنها برای پیشبرد منافع ملی بهره برد.

مسعود مهدویان‌فر در بازدید تعدادی از آموزشگاه‌های مهارتی استان اصفهان گفت: یکی از نتایج و ثمرات مهارت‌افزایی کاهش آسیب‌های اجتماعی است که در این زمینه گام‌های موثری در استان برداشته شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان افزود: لازم است تا به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مجمع خیران در حوزه مهارت در استان شگل بگیرد و با شکل گیری این مجمع می‌توان زمینه توانمندسازی بهبود یافتگان اعتیاد، خانواده کودکان کار و زنان سرپرست خانوار را فراهم کرد.

او افزود: همچنین با گسترش مهارت‌ها می‌توان از مهاجرت افراد متخصص در زمینه مهارت‌های مختلف جلوگیری و از آن‌ها برای پیشبرد منافع ملی بهره برد.

او بر ایجاد قرارگاه حاشیه نشینی شهر و ارائه آموزش مهارتی منجر به اشتغال باهم افزایی خیریه‌ها، نهاد‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی در استان تأکید کرد.

اصفهان دارای ۵۴ مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی و حدود یک هزار و ۲۵۰ آموزشگاه آزاد فعال بخش خصوصی است و بیشترین تعداد مرکز آموزشی را در کشور به خود اختصاص داده است.

سالانه ۱۲۰ هزار نفر در ۲ بخش دولتی و خصوصی آموزش کسب می‌کنند که به طور تقریبی ۵۰ درصد در مراکز دولتی و ۵۰ درصد توسط بخش خصوصی اعم از آموزشگاه‌ها و صنایع انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.