فرماندار دشت آزادگان به تشریح اقدامات انجام شده در مرز چذابه برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی پرداخت.

حمید سیلاوی گفت: برابر برنامه‌های از  تعیین شده و برنامه ریز‌های صورت گرفته، تمام کمیته‌های هفده گانه ستاد اربعین حسینی فعال است.

او می‌گوید: برنامه ریزی  راه، بهداشت و درمان، آب و برق و تمام تجهیزات ضروری جهت برگزاری اربعین  انجام شده است.

به گفته فرماندار دشت آزادگان، برنامه ریزی برای برپایی مواکب هم طبق برنامه کمیته تغذیه و اسکان در مرز‌های چذابه و شیب عراق  صورت پذیرفته است.

آقای سیلاوی گفت: ۳۲۰ موکب در شهرستان دشت آزادگان در اربعین امسال فعالیت می‌کنند که ۱۸۰ موکب در سایت مواکب در چذابه مستقر می‌شود و بقیه  از اهواز تا نقطه صفر مرزی استقرار می‌یابند تاخدمات لازم را به زائران اربعین انجام دهند.

او ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده  تقریبا ۶ حوضچه جمعیتی داریم که در این حوضچه‌ها هم باید مه پاش و  هم سایبان زده شود.

فرماندار دشت آزادگان گفت: برای پارکینگ‌ها در ورودی چذابه  یک سایبان و مه پاش زده می‌شود و در مواکب و بلوار یک سیستم کاملا مجهز مه پاش با سایبان برپا می‌شود که  فنداسیون آن در حال انجام است و امیدواریم تا ۱۰ روز آینده بتوانیم مه پاش‌ها را نصب کنیم.

حمید سیلاوی می‌گوید: در نظر داریم برای هر موکب یک مه پاش و سایبان احداث کنیم که طبق برنامه تعیین شده تا اوایل شهریورماه انجام می‌شوند.

او ادامه داد: یکی از حوضچه‌های مهم در ورودی پایانه چذابه است که مه پاش و سایبان نیز برای آن زده خواهد شد. ورودی به سالن این مرز هم یک حوضچه انسانی  با سایبان و مه پاش احداث می‌شود.

به گفته فرماندار دشت آزادگان، خارج از پایانه‌ها نیز یکی از حوضچه‌های جمعیتی است که سایبان و مه پاش احداث خواهد شد.

آقای سیلاوی گفت: خروجی نقطه صفر مرزی یک مه پاش و در پایانه شیب کشور عراق  نیز ۲ محل سایبان و مه پاش (در محل کانکس‌های گذرنامه کشور عراق  و در محل استقرار مواکب در شیب عراق) در نظر گرفته شده  است.

او گفت: با مذاکرات انجام شده با بانک‌ها و بنیاد مسکن تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان  تسهیلات در اختیار مواکب برای خرید تجهیزات مورد نیاز مانند کولر قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.