مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از فعالیت بیش از ۴۰۰ فعال رسانه‌ای در سطح استان خبر داد.

علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از تعداد خبرنگاران استان وجود ندارد، گفت : تنها مرجع رسمی در این زمینه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد است و در همین راستا پیگیری‌هایی داشته ایم تا تعداد دقیق خبرنگاران استان مشخص شود.

وی افزود: در حال حاضر ملاک این معاونت برای شناسایی خبرنگاران، سایت www.eresaneh.ir است که خبرنگاران باید اطلاعات و تعدادی از اخبار ماهانه خود را در آن قرار دهند.

صفدری با بیان اینکه شناسایی دقیق تعداد خبرنگاران استان همچنان ادامه دارد، گفت: با توجه به تعداد رسانه‌های دارای مجوز در استان می‌توان برآور حدودی از تعداد فعالین رسانه استان داشت.

وی افزود: طبق مجوز‌های صادره در استان در حال حاضر ۱۵۵ رسانه داریم و اگر بطور میانیگین در هر رسانه دو تا سه نفر فعالیت داشته باشند، می‌توان برآورد کرد که هم اکنون بیش از ۴۰۰ نفر در حوزه رسانه استان فعالیت دارند.

وی در تشریح دسته بندی رسانه‌های استان گفت: از مجموع ۱۵۵ رسانه استان، ۷۱ رسانه چاپی و ۷۴ رسانه مجازی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: رسانه‌های مکتوب استان شامل دو روزنامه، ۳۹ هفته نامه، چهار دو هفته نامه، ۱۵ ماهنامه، هشت فصل نامه و سه دوفصلنامه و رسانه‌های مجازی شامل ۶۷ پایگاه خبری، یک ماهنامه الکترونیک، یازده فصل نامه الکترونیک و پنج دوفصلنامه الکترونیک می‌باشد.

صفدری خاطرنشان کرد: خبرگزاری‌ها و نمایندگی روزنامه‌های سراسری در این آمار نمی‌آیند، چون این رسانه‌ها کشوری بوده و مجوز خود را از وزارت ارشاد دریافت کرده اند و در استان تنها نمایندگی آن‌ها فعال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اهمیت کار رسانه ها، گفت: در حال حاضر عصر عصر رسانه است و تمام افراد جامعه حتی کودکان و نوجوانان هم با رسانه در ارتباط بوده و بخش عمده اطلاعات خود را از آن‌ها دریافت می‌کنند.

وی افزود: در این بین جایگاه رسانه‌های آگاهی بخش و اطلاع رسان از اهمیت بسیاری برخوردار است و در شرایطی که امروز مقام معظم رهبری بر "جهاد تبیین" تاکید دارند، اهالی رسانه عملا جهادگران این عرصه هستند و وظیفه خطیری بر روی دوش آنهاست.

صفدری گفت: جهاد امروز، جهاد در عرصه رسانه و آگاهی بخشی است و اگر خبرنگاران بتوانند در این زمینه به وظایف خود به درستی عمل کرده و جلوی تحریف واقعیت‌ها را گرفته و حقیقت را آشکار کنند، به درستی به جهاد خود عمل کرده اند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.