۴۸۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی خراسان شمالی با صرف بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار، طی ۴ ماه نخست امسال خط کشی شد.

 رئیس اداره توسعه ایمنی راه و حریم راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان شمالی گفت: خط کشی راه‌ها یکی از راهکار‌های ارتقای ایمنی جاده ها، کاهش حوادث و از جمله مقرون به صرفه‌ترین علائم ایمنی افقی راه هاست و هر سال برای ایمنی و حریم راه‌ها در سطح راه‌های مواصلاتی استان اجرا می‌شود.

حامد معروف  گفت:سال گذشته هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محور‌های استان خط کشی شد و  امسال نیز ۲ هزار کیلومتر از محور‌ها بسته به تامین اعتبار طی  امسال خط کشی می‌شود.

او گفت: ارتقای حفاظ ایمنی میانه راه‌ها و نواحی پل و پرتگاهی و بهسازی حفاظ‌های موجود با اولویت کاربرد حفاظ بتنی در جا یا مفصلی به طول ۴ کیلومتر، ایمن سازی ۴۲۰ عدد سرگاردریل‌ها (با اولویت بالی شکل و مهار در خاک)، مانع صلب و دماغه‌ها و نصب ناحیه انتقالی پل‌ها از جمله اقدامات دیگری است که طی این مدت به منظور ایمنی راه‌ها انجام شده است.

 رئیس اداره توسعه ایمنی راه و حریم راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان شمالی گفت: ۹۰ کیلومتر شیار لرزاننده (رامبل استریپس) طولی با اولویت میانه راه‌های دوخطه و اجرای بیش از ۳ هزار مترمربع علائم افقی و خط نوشته  اجرا شده است.

معروف گفت: این اقدامات به افزایش ایمنی تردد کاربران جاده‌ای در استان کمک قابل توجهی خواهد کرد کاربران جاده‌ای نیز باید به قوانین و مقررات رانندگی و تابلو و علائم ایمنی راه‌ها توجه و با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.