دانش آموزان قزوینی ۳۸ رتبه برتر جشنواره کانون‌های کشور را کسب کردند

حجت الاسلام و المسلمین حسین محمدزاده معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: دانش آموزان قزوینی در سومین دوره جشنواره فرهنگی هنری کانون‌های سراسر کشور موفق به کسب ۳۸ رتبه برتر شدند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدزاده افزود: جشنواره کانون‌های فرهنگی و تربیتی با هدف انتقال و تبادل تجربه‌ها، معرفی توانمندی امور آموزشی، مهارتی و تربیتی دانش آموزان برگزار شد.

وی شناسایی و کشف استعداد‌های دانش‌آموزان را در زمینه‌های مختلف از جمله اهداف برگزاری این جشنواره دانست و اظهار داشت: این جشنواره در ۶ بخش ادبی، رسانه و فضای مجازی، هنر‌های آوایی، هنر‌های دستی تجسمی، هنر‌های نمایشی و مهارت‌های آموزشی برگزار شد.

محمد زاده تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و تربیتی با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان یکی از مراکز تاثیرگذار در امر تعلیم و تربیت هستند که در سند تحول بنیادین نیز به عنوان مکمل فعالیت‌های آموزشی و پرورشی یاد شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره ۳۰ رتبه اول، سه رتبه دوم، ۲ رتبه سوم و سه برگزیده کشوری حاصل تلاش دانش آموزان عضو کانون‌های فرهنگی و تربیتی استان بود.

این مسئول با اشاره به شرکت ۱۴۳ هزار دانش آموز قزوینی در چهلمین دوره جشنواره فردا و سومین دوره جشنواره فرهنگی و هنری در استان، افزود: به همین منظور ۴۰ هزار اثر دریافت و پس از داوری نزدیک به ۵۰۰ اثر به دبیرخانه کشوری ارسال شد و در این میان استان قزوین ۱۴۲ رتبه در رشته‌های گوناگون کسب کرد که رشد چشمگیری نسبت به ادوار گذشته داشت.

محمدزاده ادامه داد: حضور مقتدرانه گروه‌های سرود دانش آموزی، نمایش صحنه‌ای و نقاشی همگانی در رده اول تا سوم مسابقات کشوری از موضوعات مهم و جدی دور جدید مسابقات بود که حداقل در ۱۰ سال گذشته سابقه نداشت و قزوین در فعالیت‌های گروهی به ویژه گروه سرود خوش درخشید.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار