همزمان با نخستین جمعه از ماه محرم سوگواره شیرخوارگان حسینی به یاد طفل شیرخوار کربلا حضرت علی اصغر (ع) در بیمارستان شبیه خوانی کاشان برگزار شد.

سرپرست اداره روابط عمومی و امور فرهنگی مدیریت درمان تامین اجتماعی کاشان گفت: محفل معنوی سوگواره شیرخوارگان حسینی با حضور آذرنوش مدیر درمان تامین اجتماعی شهرستان، دارچینی مدیر بیمارستان شبیه خوانی، روسای ادارات ستادی و جمعی از کارکنان و بیماران بیمارستان با اجرای آیین عزاداری و مرثیه خوانی در سوگ شهادت کوچکترین سرباز سیدالشهدا (ع) حضرت علی اصغر (ع) برگزار شد.

 

برگزاری سوگواره شیرخوارگان حسینی برای نوزادان تازه متولد شده+عکس

اکرم باغ شیخی افزود: عیادت از بیماران بستری در بخش و اهدای بسته فرهنگی شامل لباس شیرخوارگان حسینی برای نوزادان توسط مدیر درمان تامین اجتماعی در کاشان علاوه بر سوگواری ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از جمله برنامه‌های سوگواره بود.

او تصریح کرد: سوگواره شیرخوارگان حسینی با هدف بزرگداشت مقام شامخ حضرت علی اصغر (ع)، بیان مظلومیت شیرخواره امام حسین (ع) و ترویج فرهنگ عاشورا در بیمارستان شبیه خوانی کاشان برگزار شد.

برگزاری سوگواره شیرخوارگان حسینی برای نوزادان تازه متولد شده+عکس

به گفته او، مادران ۲۰ نوزاد تازه متولد شده دیروز و امروز در بیمارستان شبیه خوانی در سوگواره شیرخوارگان حسینی با توسل به حضرت علی اصغر (ع) که حتی برخی از آن‌ها نیز نامشان علی اصغر بود نوزادان خود را متبرک و بیمه طفل رضیع کربلا کردند.

برگزاری سوگواره شیرخوارگان حسینی برای نوزادان تازه متولد شده+عکس

همچنین هجدهمین همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۵۰ محل در شهرستان کاشان و روستا‌های اطراف و ۱۲۰ نقطه در منطقه فرهنگی شامل شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و در شهر‌های بادرود، قمصر، نیاسر، برزک، مشکات، سفیدشهر، نوش آباد، ابوزید آباد و ده‌ها روستا و بارگاه ملکوتی امامزاده سلطانعلی از جمله مسجد صادقیه کاشان در حسینیه اعظم سوریجان، امامزاده هادی در فین، امامزاده عبدالله در لتحر، دارالشفای امام رضا (ع) در راوند و مراکز دیگری با حضور مادران و سربازان ظهور برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.