مدیرکل استاندارد لرستان گفت: امسال ۲۵ پروانه استاندارد جباری در زمینه صنایع غذایی و ساختمانی در این استان صادر شد.

 مرضیه قنبریان مدیرکل استاندارد لرستان اعلام کرد: در این مدت در کمیته علائم استاندارد لرستان، ۳۰ مورد تمدید پروانه استاندارد اجباری، ۴ مورد تمدید پروانه استاندارد تشویقی، ۱۷ مورد ابطال پروانه و ۷ مورد تعلیق پروانه استاندارد اجباری انجام شده است.

قنبریان یادآور شد: کمیته علائم، کمیته‌ای است که وظیفه بررسی نهایی صلاحیت واحد‌های تولیدی و خدماتی را در خصوص صدور پروانه استاندارد برای محصول خاص و تعلیق، رفع تعلیق، ابطال و صدور مجدد آن را بر عهده دارد.

به گفته او امسال ۹ واحد تولیدی متخلف و مغایر با استاندارد نیز به مراجع قضایی و پنج واحد صنفی نیز به دادسرا‌های استان معرفی شدند.

مدیرکل استاندارد لرستان اظهار داشت: به استناد ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالا‌ها و خدماتی، اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت‌های مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این گونه کالا‌ها و خدمات بدون علامت استاندارد و یا بدون تایید سازمان، ممنوع است و با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

قنبریان ادامه داد: علاوه بر این واحد‌های تولیدی، پنج واحد صنفی استان نیز در راستای اجرای قوانین و مقررات، به دادسرا معرفی شده اند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.