رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم گفت: بیشترین میزان بستری شدگان کرونا مربوط به سالمندان است و افراد جوان و مسن در بیمارستان‌ها بستری نیستند.

ریاحی رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم گفت: کرونا به نظر می رسد جزئی از شرایط زندگی شده، لذا علت بستری برخی در بیمارستان به دلیل تشدید بیماری زمینه ای است. با بررسی های به عمل آمده متوجه می شویم که فرد مبتلا به کرونا بوده است.

او گفت: مراجعه به بیمارستان برخلاف پیک دلتا به دلیل مسائل تنفسی نیست، بیماران قلبی، ریوی و مبتلایان به دیابت اغلب کسانی هستند که به بیمارستان ها مراجعه کرده اند.

به گفته ریاحی، غالبا افراد مسن دارای بیماری زمینه ای در بیمارستان بستری هستند، افراد دیگری به در مانگاه ها مراجعه می کنند که در ۱۰ روز گذشته علائم غیر اختصاصی مانند تب و یا علائم سرماخوردگی داشتند که همه اینها به نظر می‌رسد ردپای حجم بسیار زیادی از ابتلا در روزهای گذشته در سطح کشور و به خصوص در سطح تهران است.

رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم گفت: اکثر کسانی که در بیمارستان بستری هستند افراد مسن هستند. افراد جوان و میانسال برای بستری نداریم. غالب کسانی که بستری شده‌اند واکسیناسیون خود را انجام داده‌اند اما آمار دقیقی از کسانی که واکسن دوز چهارم را تزریق کرده باشند نداریم. این افراد به دلیل درگیری ریه و ناخوشی تنفسی بستری نشده اند بلکه بیماری زمینه ای در آنها تشدید پیدا کرده است.

مسعود یونسیان در ادامه برنامه گفت: هر موج ناشی از دو نوع رفتار است که یکی مربوط به رفتار انسان و دیگری مربوط به رفتار ویروس است. در رفتار ویروس مشخص است که سرایت پذیری به شدت افزایش یافته است.

او گفت: سیر بیماری در آمریکا، خاور دور و مدیترانه شرقی کماکان صعودی است اما در برخی از قاره ها شاهد کاهش سیر بیماری کرونا هستیم.

یونسیان ادامه داد: در امارات متحده عربی ۶ الی ۷ هفته است که شاهد موج نزولی هستیم و در کشور ما به مدت یک هفته است که تعداد موارد بستری نسبتاً ثابت مانده است، بنابراین ما هم احتمالا به قله رسیده ایم.

این اپیدمیولوژیست گفت: کماکان تعداد مرگ و میر در حال افزایش است، اگر قله را سرازیر شویم تا دو هفته موارد مرگ‌ بالا خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.