معاون وزیر نیرو از تشکیل قرارگاه در مرزهای چهارگانه تردد زوار اربعین برای خدمت‌رسانی به زائران خبر داد.

حیدری گفت: ستاد اربعین سال‌های سال است که در کشور فعال است و گروه‌های جهادی و مردمی زیادی هرساله در این مسیر خدمت می‌کنند و طبق مسوولیتی که به وزارت نیرو محول شده در چهار مرز تردد زوار اربعین (خسروی، شلمچه، مهران و چذابه) یک قرارگاه تشکیل شده و علاوه بر آن در کربلا و کاظمین و سامرا در داخل عراق نیز خدمت رسانی می‌کنیم.

وی از مهم‌ترین اقدام‌های لازم را آب پایدار، تامین آب موکب‌ها و برق آنها، روشنایی معابر مسیر زوار و بحث پدافندی هم لحاظ می‌کنیم و در این ایام تانکر‌های آبرسان را نیز در مرز‌ها مستقر می‌کنیم.

حیدری ادامه داد: برای تامین منبع آب و برق پایدار در مرز خسروی مشکلی نداریم و از نظر توزیع آب و برق در معابر و شبکه‌ها و تامین سرویس‌های بهداشتی و فاضلاب مشکلی نداریم، ولی برای مرز خسروی در سال آینده باید بحث فاضلاب پایدار را لحاظ کنیم، چون هرکاری برای این مرز انجام می‌دهیم باید دائمی و پایدار ببینم تا سال‌ها استفاده شود.

وی از استقرار تیم‌های متخصص به منظور نصب تجهیزات و رفع مشکلات خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته با وجود گرم شدن هوا امسال نه تنها قطعی برق نداشتیم بلکه صرفه جویی هم داشتیم و برنامه تولید ۳۵ هزار مگاوات برق توسط وزارت نیرو در دستور کار است.

معاون وزیر نیرو از اجرای بزرگترین پروژه کشور با ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار خبر داد و بیان کرد: ۱۰ هزار روستا در یک اقدام جهادی در دستور کار آبرسانی قرار گرفت و همه خیرین و نهاد‌ها به کمک این کار آمده اند و مجلس شورای اسلامی هم برای اجرای آن اعتبار اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: وزارت نیرو مصمم است در دولت مردمی با کمک همه دلسوزان نظام از قشر‌های مختلف مردمی و اداری مشکلات برق روستا‌ها را برطرف کرده و برای عشایر هم برنامه داریم و هر روستایی که مشکل آب و برق دارد و از این طرح جا مانده زیر این طرح پوشش می‌دهیم.

حیدری با بیان اینکه در قصرشیرین تنش آب شهری نداریم؛ گفت: با تدبیر خط اضطراری که به مدار آمد مشکل آب شهر کرمانشاه حل خواهد شد و مشکلات شهرستان‌های گیلانغرب و سرپل ذهاب را در دستور کار قرار می‌دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.