نیک‌طبع گفت: امسال نقوش بهتری بر روی پرچم‌های محرم داریم و این نقوش حرفه‌ای‌تر انجام شده است.

حمید‌رضا نیک‌طبع، کارآفرین نساجی در برنامه «تابلوی واردات» از رادیو اقتصاد گفت: تمام پارچه‌هایی که در پرچم‌ها استفاده شده، داخلی هستند. جنس این پارچه‌ها پلی استر است و صفر تا صد مواد اولیه آن در داخل کشور تولید می‌شود. بیشتر کارخانه‌های نساجی بخشی از تولیداتشان را به ماه محرم اختصاص می‌دهند. چراکه قیمت پارچه‌ها گران نیست و تولیدکننده خود را برای این تولیدات شریک می‌کند. 

به گفته نیک‌طبع، امسال نقش‌های بسیاری بر روی پرچم‌ها ترسیم شده که به دلیل چاپ‌های دیجیتال است. این چاپ‌ها راحت‌تر و سریع‌تر کار نقش و نگار پارچه را انجام می‌دهند. نساجی‌هایی هم هستند که این نوع تولیدات را برای کشور‌های همسایه صادر می‌کنند. 

کارآفرین نساجی گفت: در کارگروه مد و لباس طرحی را راه انداختیم که تا دو ماه در سال به لباس‌های عاشورایی اختصاص داده شود. در نهایت در این کارگروه مد دو ماهه مشکی ایجاد شده است. 

حمید‌رضا نیک‌طبع با اشاره به موانع موجود بر سر راه تولیدات چادر مشکی این را هم گفت: تاجر ما آنقدر هوشمند است که فرصتی برای تولید‌کننده داخلی به وجود نیاورده که با این کیفیت، چادر در داخل تولید شود. روزانه ده‌ها میلیون متر پارچه تولید می‌شود، درحالی که این کالا در چرخه مصرف قرار نمی‌گیرد و فرصتی برای تولید‌کننده ایجاد نمی‌شود. 

کارآفرین نساجی گفت: تمام مواد اولیه چادر در کشور موجود است و این مواد را در اختیار کشور‌هایی مانند چین، کره و ژاپن قرار می‌دهیم. در نهایت این کشور‌ها کالای چادر را به ما صادر می‌کنند. افراد ما در صنعت نظامی حرف اول را در جهان می‌زنند، مگر چادر چه چیزی دارد؟ این نشان می‌دهد که وارد‌کننده قدرتش از تولید‌کننده بیشتر است.

برنامه «تابلوی واردات» کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه‌کنندگی راضیه حسینعلی روز‌های زوج ساعت ۱۶:۳۰ به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه رادیویی اقتصاد پخش می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.