رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تماس با مقام سازمان ملل خواستار متوقف شدن تمامی تجاوزات علیه فلسطینیان شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی العربی الجدید، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تماس تلفنی با «تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل بر ضرورت توقف تجاوزات اشغالگران علیه ملت فلسطین، توقف سیاست شهرک سازی و هجوم به مسجد الاقصی تاکید کرد و گفت: چنین اقداماتی باعث محدود شدن مردم فلسطین و وخامت اوضاع انسانی در کرانه باختری و نوار غزه می‌شود.

در همین حال، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این تماس، تحولات سیاسی و میدانی اخیر، بازداشت‌های اخیر فلسطینیان به دست اشغالگران، یورش‌ها و شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری اشغالی و بسته شدن گذرگاه‌ها در غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هنیه افزود: ما با سیاست روشمند اسرائیل که به اشغالگری از شمال کرانه باختری تا جنوب آن مبادرت می‌کند و همچنین نهادینه شدن و تحکیم محاصره نوار غزه مواجه هستیم که سیاستی محکوم و مردود است.

حماس ضمن هشدار درباره گرانی کالا‌های اساسی و پیامد‌های آن از سازمان ملل متحد درخواست کرد نقش خود را در توقف این اقدامات و جنایات اشغالگران ایفا کند و به مسئولیت خود در رساندن سوخت و آرد به دست مردم فلسطین به ویژه آوارگان عمل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار