معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: فروشگاه‌های زنجیره امروز آمادگی خود را برای خرید خرما در دشتستان اعلام کرده‌اند که اتفاق بسیار خوبی است.

علی باستین ظهر پنجشنبه در نشست میز ملی خرما در دشتستان گفت: در استان بوشهر حدود ۳۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق خرما امرار و معاش می‌کنند.

او می‌گوید: با تلاش و پیگیری نماینده مردم دشتستان امسال شاهد برگزاری باکیفیت میز خرما در زمان مناسب هستیم که امیدواریم تأثیرات آن را بر بازار خرما شاهد باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خواستار جبران خسارت‌های نخیلات ناشی از سیل اخیر شد و گفت: فروشگاه‌های زنجیره امروز آمادگی خود را برای خرید خرما در دشتستان اعلام کرده‌اند که اتفاقاً بسیار خوبی است و باید هرچه سریع‌تر منجر به امضای قرارداد شود.

او با تاکید بر لزوم استفاده شرکت‌های نفتی استان از خرمای تولیدی استان عنوان کرد که قیمت گذاری خرما برای خرید تضمینی هرچه سریع‌تر انجام شود و شورای قیمت‌گذاری تشکیل شود.

باستین گفت: تأمین مالی تشکل‌ها و اتحادیه‌ها برای خرید خرما، اعلام آمادگی برای قیمت‌گذاری خرما، تشکیل کمیته صادرات خرما، تشکیل صندوق ملی توسعه نخیلات خرما، برگزاری جشنواره خرما در قطر از مصوبات میز خرما است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.