متخصصان خدمات فنی شرکت ملی حفاری در اقدامی پیشگیرانه، پیش از وقوع هرگونه حادثه، موفق به کنترل نشت نفت و ایمن سازی یک حلقه چاه در میدان نفتی مارون در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب شدند.

فرخ حسن زاده، رئیس اداره کل سیمان و انگیزش چاه مدیریت خدمات فنی این شرکت  گفت: در پی اعلام وضعیت بحرانی چاه شماره ۳۷۲ مارون از سوی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به علت نشت نفت خام و احتمال آتش سوزی، اقدامات پیشگیرانه فورى در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

او می گوید: بر همین اساس واحد‌های عملیاتى و پشتیبانى شرکت ملی حفاری ایران و بهره برداری شرکت ملی نفت مناطق نفتخیز جنوب با اتکا به تخصص و تجربه کارشناسان متبحر خود و با هم افزایی و بکارگیری ظرفیت‌های موجود از نظر دانش فنی، عملیاتی و پشتیبانی توانستند در کوتاهترین زمان ممکن به نحو مطلوب عملیات مهار چاه را انجام دهند.

حسن زاده گفت: کلیه تجهیزات و گروه‌های پشتیبانی و عملیاتی در کمتر از سه ساعت به موقعیت چاه رسیدند و با کاربست پمپ تراک (پمپ‌های فشار قوی) و با پمپاژ یک هزار و یکصد بشکه سیال آب و مهار چاه با ایجاد فرصت برای گروه‌های عملیاتی، محل نشتی تعمیر و چاه ایمن سازی گردید.

رئیس اداره کل سیمان و انگیزش چاه مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران گفت: اقدامات به عمل آمده به فاصله دقایقی پس از دریافت درخواست، بعد فاصله چاه تا مبداء، تاریکى شب و سرعت کار در انتقال تجهیزات و اعزام گروه‌های فنی و مهندسی به موقعیت از نکات قابل توجه در تحقق به موقع این عملیات بود که مانع از بروز هر گونه خسارت اعم از مالی و جانی گردید.

به‌گفته او این اقدام به موقع نشان دهنده تخصص، تبحر و تعهد تمامی عوامل دست اندرکار عملیات و پشتیبانى و هم افزایی، همکاری و همیاری تنگاتنگ میان این شرکت و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب مى باشد.

برچسب ها: شرکت نفت ، چاه نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.