رییس کل دادگستری مازندران از دستگیری ۱۵ نفر از عوامل مرتبط با قطع غیرمجاز درختان جنگلی خبر داد.

سه شنبه ۱۱ مرداد ماه امسال باشگاه خبرنگاران با انتشار ویدیویی از قطع غیر قانونی درختان جنگلی در منطقه چهاردانگه ساری خبر داده بود.

در این گزارش اعلام شده بود متخلفانی به بهانه برگزاری مراسم عزاداری حدود ۳ نیسان چوب درختان جنگلی را در منطقه ایلال کیاسر قطع کرده بودند.

اگرچه طبق قانون طرح تنفس جنگل تامین هرگونه هیزم از جنگل حتی برای مصارف روستاییان ممنوع است و این موضوع نیز به این افراد اعلام شده بود، اما متخلفان در روز پنج شنبه ۶ مرداد با قطع سرشاخه‌های درختان جنگلی چوب مورد نیاز خود را تامین کرده بودند.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: پس از انتشار گسترده فیلمی با محتوای قطع غیرقانونی و بدون مجوز درختان جنگلی در جنگل‌های شهرستان ساری و واکنش‌ها و نگرانی‌های افکار عمومی با دستور قضایی از سوی دادستان مرکز استان و با هماهنگی پلیس امنیت اقتصادی افراد مورد نظر شناسایی ودسنگیر شدند.

او حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی را یکی از مصادیق حقوق عامه برشمرد و افزود: دست اندازی به بیت المال و حقوق مردم به هیچ عنوان قابل گذشت نیست و در راستای عمل به تکالیف قانونی، به صورت قاطع با هرگونه تعدی به منابع طبیعی برخورد خواهیم کردوبا کسی تعارف نداریم و پرونده‌های ارجاع شده در این خصوص به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

در این خصوص پرونده تشکیل و در حال رسیدگی می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.