حرکت کُند روند تزریق دُز یادآور واکسن کرونا در خراسان جنوبی سبب جان گرفتن کرونا شده و مردم در برابر این ویروس ایمن نیستند.

دوباره در خراسان جنوبی از کرونا رو دست خورده ایم.

در دو روز گذشته این ویروس سرکش جان ۷ نفر از هم استانی هایمان را گرفت و داغ این عزیزان را به دل بسیاری از افراد گذاشت.

ویروس کرونا از هر فرصتی برای درگیر کردن افراد استفاده می‌کند و تزریق واکسن کرونا، جان این ویروس را ضعیف کرده و ما را در برابر آن ایمن می‌کند.

از راه درمان کرونا غافل شده ایم

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: وقتی پیک ششم به پایان رسید همه فکر کردند که کرونا تمام شده است و دوباره تب آن بالا نخواهد رفت.

او افزود: در ابتدای برنامه واکسیناسیون کرونا، تزریق واکسن را همه ما جدی گرفتیم، اما وقتی کرونا فروکش کرد دیگر به سراغ دُزهای یادآور نرفتیم.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از شهروندان بیرجندی بیان کرد: تا زمانی که به درمان ویروس کرونا اهمیت ندهیم درگیر آن خواهیم بود و درمان اصلی ویروس هم واکسن است.

او عنوان کرد: مسئولیت پذیری و امر به معروف در تزریق واکسن کرونا لازم است؛ گرفته شدن جان ۷ نفر در دو روز شوخی نیست بلکه اگر رعایت نکنیم، رخت ما هم مشکی خواهد شد.

سرعت کند واکسیناسیون در استان

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا در خراسان جنوبی گفت: تنها ۱.۶۷ درصد از مردم استان دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

او افزود: بیشترین میزان تزریق دُز یادآور مربوط به بیرجند و کمترین میزان مربوط به شهرستان درمیان است.

شریف زاده اظهار کرد: ۴۰.۴۹ درصد از واجدین شرایط در خراسان جنوبی دُز سوم واکسن را دریافت کرده اند و مردم بیرجند و فردوس و بشرویه بیشترین واکسن را در این مرحله تزریق کرده اند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا در استان گفت: همه واکسن‌های کرونا به جز آسترازنکا و پاستوکوک پلاس در استان برای تلقیح موجود است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.