رییس اداره دامپزشکی چابهار گفت: یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد توسط تیم‌های بازرسی و کنترل بهداشتی دامپزشکی و با همکاری کارشناسان مرکز بهداشت منطقه آزاد کشف و ضبط شده است.

دکتر سیدمحمدامین حسینی اظهارداشت: اقلام کشف شده از انواع فرآورده خام دامی شامل مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز و آلایش دامی در چهار واحد صنفی شامل ۲ مرکز عرضه و توزیع فرآورده خام دامی یک فروشگاه زنجیره‌ای و یک هتل در شهرستان چابهار بود که کشف‌ و ضبط شد.

وی بیان کرد: در راستای کشف و ضبط این محموله، نمونه برداری از انواع فرآورده‌های ضبطی توسط کارشناسان دامپزشکی صورت گرفت و بر اساس نتایج آزمایشگاهی به دست آمده، این میزان محموله ضبطی فاسد و غیرقابل مصرف تشخیص داده شد که با هوشیاری کارشناسان دامپزشکی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

رییس دامپزشکی چابهار با بیان اینکه تامین امنیت غذایی شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: تامین امنیت غذایی و ارتقای بهداشت مواد غذایی مصرفی شهروندان از مهمترین اهداف دامپزشکی به شمار می‌رود که باید اقدامات لازم در زمینه توسعه این امر انجام شود.

وی اظهارداشت: به شهروندان توصیه می‌شود به منظور ارتقای سطح سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی و به تبع آن سلامت جامعه در هنگام خرید فرآورده‌ مصرفی، به تاریخ تولید و انقضاء مندرج بر روی بسته‌بندی توجه کنند.

حسینی ادامه داد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز توزیع و عرضه، کشتارگاه‌ها، سردخانه‌های نگهداری مواد خام دامی و اماکن مرتبط، مراتب را از طریق سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی اطلاع داده تا اقدامات و بررسی‌های لازم صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار