رئیس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: دامپزشکی بر کشتار دام در ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی نظارت بهداشتی‌می کند.

بمان دشتی گفت: با توجه به حساسیت وظایف دامپزشکی برای ارتقای سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه و تامین فرآورده‌های خام دامی سالم و بهداشتی، شبکه دامپزشکی فهرج با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی‌در ایام محرم بر ذبح دام و تولید فرآورده‌های خام دامی، نظارت ویژه‌ای دارد.

او می‌گوید: کشتار و ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر گسترش آلودگی زیست محیطی، موجب انتشار بیماری‌های مشترک از جمله تب کریمه کنگو می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: با توجه به امکان شیوع بیماری‌های خطرناک و مشترک بین انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو از تمام شهروندان و خیران درخواست داریم تا از کشتار دام در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه پرهیز کرده و توصیه‌های دامپزشکی را جدی بگیرند.

به گفته او از هیئت امنا و مسئولان مساجد می‌خواهیم گوشت تازه ذبح شده را طبخ نکنند و قبل از مصرف به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند.

بمان دشتی گفت: شهروندان باید دام مورد نیاز خود را از مراکز مورد تایید دامپزشکی خریداری و از خرید دام‌های لاغر و بیمار خودداری کنند.

او گفت: قصابان در هنگام کشتار از وسایل حفاظتی از جمله: چکمه، لباس کار، دستکش و ... استفاده و پس از کشتار، محل ذبح را شستشو و ضدعفونی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.