رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد گفت: توسعه کمی بخش کشاورزی خط قرمز برنامه‌های تحولی یزد نوین است.

مجید دهقانی‌زاده گفت: توسعه کیفی بخش کشاورزی با تاکید بر دانش بومی، ارتقای سطح فن‌آوری و توسعه زنجیره‌های ارزش از اهداف بنیادین برنامه تحولی یزد نوین در بخش کشاورزی است.

به گفته او استان یزد بخش کشاورزی علی‌رغم تمام تنگنا‌ها و محرومیت‎ های استان در حوزه منابع طبیعی با داشتن حداقل‌های منابع آبی پیشرو است و اصالت کشاورزی استان مبتنی بر بهره‌وری نسبی بالا در مقایسه با سایر مناطق کشور است و کشت‌های جایگزین به عنوان یک تحول اساسی و اثربخش در استان مطرح است.

او می گوید: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در این بخش به خوبی از سوی بهره‌برداران، سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان مدنظر و امیدوار کننده است.

ادهقانی‌زاده گفت: استان یزد توسعه کمی کشاورزی ندارد و به سمت توسعه کشاورزی کیفی مبتنی بر حداکثرسازی بهره‌وری و استفاده از منابع و عوامل و ایجاد ارزش افزوده قدم برمی‌دارد.

به گفته او  باید بخش کشاورزی استان را در کشور به عنوان بخشی پیشرو در حوزه‌های اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده و بهینه‌سازی مصرف منابع به عنوان الگویی برای سایر استان‌ها معرفی کنیم.

دهقانی‌زاده گفت: این بدان مفهوم است که افزایش سهم استان در بخش کشاورزی به معنای توسعه سطح زیر کشت در یزد نیست و این به مفهوم بهره‌برداری از روش‌های ارتقای بهره‌وری و استفاده درست از منابع و حرکت به سمت فعالیت‌ها و کشت‎های مزیت‌دار با ارزش افزوده بالاتری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: اصلاح نژادی، به زراعی و حرکت به سمت کشت‌های با ارزش افزوده بالا و توسعه ارزش افزوده در قالب محصولات مزیت‌دار در بخش کشاورزی در استان مطرح بود که پروژه‌های یزد نوین نیز بر همین اساس تدوین شده است.

دهقانی‌زاده  گفت: با پشتیبانی دستگاه‌های ذیربط در بخش کشاورزی می‌توان اقدامات خوب و ارزنده‌ای در حوزه کشاورزی استان داشته و نتایج اثر گذار آن را در سبد غذایی، کمک به ایجاد اشتغال و بهره‌برداری در مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر‌ها و روستا‌ها شاهد باشیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد، حفظ کشاورزی را حفظ حیات استان عنوان کرد که باید در ذیل برنامه‌های استان دیده و پیگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.