کینگ مانی چگونه به یک رمز ارز کلاهبرداری تبدیل شد؟

یک کارشناس رمز ارز گفت: در سال ۱۳۹۷ رمزارز کینگ مانی با قیمت ۳.۵ یورو به افراد مختلف معرفی شد و طی یک ماه قیمت آن به ۲۵۰ یورو یعنی نزدیک به ۷۰ برابر رسید و این شروع یک کلاهبرداری بزرگ بود.

 احمدرضا قودجانی گفت: رشد قیمتی  ۷۰ برابری رمزارز کینگ مانی در یک سال و حس از دست دادن  این فرصت طلایی افراد زیادی را  آماده پذیرش هر نوع  ریسک و کلاهبرداری می کرد، اتفاقی که برای رمزارز کینگ مانی افتاد.

این کارشناس گفت: کینگ مانی ارزدیجیتالی بود که توسط شرکت بادران برای تسهیل در شبکه مالی خود معرفی شد، اما هیچگاه در این شرکت به صورت رسمی مالکیت این رمزارز را اعلام نکرد.

نشانه کلاهبرداری بودن پروژه کینگ مانی چه بود؟

او گفت: در سال ۱۳۹۷ و در زمان ابتدای معرفی این رمزارز، با مراجعه به سایت آن و مطالعه سپید نامه کینگ مانی که سند این رمزارز بود، متوجه نبود برنامه‌ای واضح در توسعه آن می‌شدیم. پروژه ای بدون هیچ برنامه ای برای پیشرفت در آینده که مالباختگان فقط به رشد قیمت آن توجه می کردند. کینگ مانی خود را یک شرکت در گرجستان معرفی می‌کرد، در شرایط تحریمی ایران، پرداخت ریالی سایت کینگ مانی فعال بود.

قودجانی گفت:  شبکه بزرگ بازاریابی بادران نیز توصیه به سرمایه گذاری در این رمزارز را به فعالان بازاریاب می‌کرد، رفتاری که شباهت زیادی به پانزی پیدا کرد. یکی از ویژگی های کلاهبرداری پانزی شرط عضو گیری است.

وی افزود: همچنین حجم سرمایه گذاری این رمزارز بدون پشتوانه به طور عجیب و در یک مدت کوتاه افزایش یافت که احتمال دستکاری در داده‌های آن بیشتر می‌شد  که این موارد شک در اجرای درست این رمزارز را بیشتر می‌کرد.

قودجانی گفت: یکی از نشانه های پروژه های کلاهبرداری وعده ی سود ثابت، تضمینی، و تبلیغ بازاریاب ها به عضو گیری بود که اگر مالباختگان به این نکته دقت می کردند شاید این پروژه در حال حاضر سه هزار شاکی نداشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار